PAWEŁ WAŃCZKO 0 68 324 88 80 pwanczko@gazetalubuska.pl

    Gazeta Lubuska

    Aktualizacja:

    Gazeta Lubuska

    Z inicjatywy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów we wtorek ruszyła infolinia konsumencka, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce bezpłatny kontakt telefoniczny z prawnikiem.
    W walce z nieuczciwymi przedsiębiorcami często potrzebna jest fachowa porada. Konsumenci zazwyczaj nie wiedzą o istnieniu instytucji, które korzystając z wiedzy prawniczej i wieloletniej praktyki doradzania słabszym uczestnikom rynku, mogą udzielić im efektywnej pomocy w egzekwowaniu roszczeń.

    Dotychczas ze swoimi pytaniami konsumenci zwracali się bezpośrednio do współpracujących z Urzędem organizacji pozarządowych oraz powiatowych i miejskich rzeczników.

    0800 800 008 - to od wtorku ważny numer, który warto mieć zawsze w portfelu. Uruchomienie infolinii konsumenckiej jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem w Polsce, zakładającym funkcjonowanie w skali ogólnokrajowej jednego, łatwo identyfikowalnego przez konsumentów numeru, pod którym będzie można uzyskać informację i pomoc w rozwiązaniu problemów. Skomplikowane sprawy konsumenckie będą przekazywane do dalszych analiz i interwencji Federacji Konsumentów, która podpisała w tym zakresie umowę z UOKiK.

    Za obsługę infolinii działającej od 9.00 do 17.00 - od poniedziałku do piątku, odpowiedzialne jest Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Projekt w 20 proc. finansowany jest przez UOKiK.

    Bezpłatna infolinia to nie jedyna inicjatywa - następne już za kilkanaście tygodni. Obecnie realizowany jest już następny projekt - internetowa Baza Skarg Konsumentów. Dzięki niej konsument będzie mógł również wirtualnie skontaktować się z organizacją powołaną do ochrony jego praw. Za pomocą jednego formularza umieszczonego na stronie internetowej - będzie można złożyć skargę do prawie 500 podmiotów zajmujących się ochroną konsumentów. I tą samą drogą otrzymać odpowiedź.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Nasze akcje

    Wideo