Z dzieloną klapą bagażnika
Kugę zbudowano na płycie podłogowej focusa, którą jedynie nieco wydłużono. Z zewnątrz auto niczym nie wyróżnia się od focusa czy nawet mondeo. Typowy ford z dynamicznym przodem, mocno podkreśloną kratką wlotu powietrza oraz skośnymi reflektorami.
Mimo sporej wysokości, auto wydaje się dynamiczne i szybkie. Podobnie atrakcyjny jest tył, ze srebrnymi osłonami dyfuzorów. Z tyłu zwraca też uwagę dzielona klapa bagażnika. Można otworzyć tylko jej górną część z szybą, co pozwala na dołożenie ładunku, gdy nad samochodem jest zbyt mało miejsca, by otworzyć całą pokrywę.
Wnętrze wydaje się też atrakcyjne. Deska jest też bliźniaczo podobna do tej z mondeo. Czteroramienna duża kierownica ze srebrnymi wstawkami, dwa duże liczniki, a więc prędkościomierza i obrotomierza oraz srebrne wykończenia nadaje kokpitowi nowoczesny wygląd. Może nawet za nowoczesny jak na auto rekreacyjne.
Slnik uruchamia się i wyłącza przyciskiem. Kuga jest oferowana z dwoma silnikami do wyboru, dieslem 2,0 litra o mocy 136 KM oraz benzyniakiem 2,5 litra o mocy 200 KM. Skrzynia może być tradycyjna sześciobiegowa lub automatyczna, napęd na dwa lub cztery koła.
Wrażenia z jazdy
Kuga jest SUV-em, czyli samochodem rekreacyjno-terenowym. Może najeżdżać na nierówności drogi o kącie nachylenia do 25 stopni, także cofając. Może też pokonywać wodę o głębokości do 45 cm. Plusem jest to, że z przodu i z tyłu auto ma plastikowe osłony, chroniące przed błotem i drobnymi kamieniami. Ale tylko drobnymi.
Wewnątrz jest sporo miejsca, ale z tyłu niektórzy rywale mają więcej. Kuga prowadzi się pewnie, a to zasługa układu kierowniczego i jednak dosyć twardego zawieszenia. Nadwozie nie przechyla się w zakrętach, ale o ile wjedziemy w koleiny, kierownicę lepiej trzymać mocno w dłoniach. Plusem jest doskonałe wyciszenie. Nawet przy sporych prędkościach, kuga zachowuje się jak typowy kompakt. Jest cicho i komfortowo. Jeździliśmy autem z 2-litrowym dieslem, i silnik ten wydaje się optymalny. Tym bardziej, że 6-stopniowa skrzynia biegów pracuje doskonale.
Napęd tylnej osi dołącza się niezauważalnie dla kierowcy i wspomaga jazdę, kiedy koła stracą przyczepność. Łatwiej jest dzięki niemu podjeżdżać pod górę i ratować w sytuacji, gdy chcąc ominąć przeszkodę na drodze, gwałtownie skręcimy kierownicą.
Bagażnik ma 410 litrów. Można go powiększyć do 1.405 litrów poprzez złożenie tylnej kanapy. Na siedzących z tyłu ogromne wrażenie robi duży szyberdach. Dzięki niemu w kabinie jest widno a ponadto jadąc we nocy, pasażerowie mogą podziwiać gwiazdy.
Ceny rozpoczynają się od 94,1 tys. zł, a w najdroższej wersji z silnikiem 2,5 litra auto kosztuje 122 tys. zł. Reasumując, kuga to dosyć interesujący i uniwersalny SUV, o atrakcyjnym wyglądzie, dobrze zrobionym wnętrzu i przyzwoitym komforcie jazdy. Konkurencji przybył groźny rywal.
KUGA, diesel w pigułce:
* silnik: moc 136 KM przy 320 Nm
* prędkość maksymalna: 180 km/godz.
*przyspieszenie (0-100 km/godz.) 11,3 sekundy
*długość/wysokość: 444/244 cm
*rozstaw osi: 269 cm
*pojemność bagażnika: 410/1405 litrów
*średnie zużycie paliwa: 7,5 litra na 100 km
*pojemność zbiornika paliwa: 58 litrów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?