1/23
Stało się! Wagon francuskich linii lokalnych NORD pojawił...
fot. Mariusz Kapała / GL

Zabytkowy wagon stanął w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze

Stało się! Wagon francuskich linii lokalnych NORD pojawił się już w skansenie kolei powiatowych w parku kolejki szprotawskiej w Zielonej Górze.



Przypomnijmy, wagon zbudowano w Kanadzie w 1915 r. dla francuskiej linii lokalnej NORD. Stal pochodziła z USA, drewno z Kanady, wyposażenie firmowe z Francji. Po I wojnie światowej wagon służył w Niemczech a po 1945 r. w PKP.
W tym czasie przewożono nim konie z UNRRA dla osadników na Dolnym Śląsku.

Od poł. lat 50-tych był na wyposażeniu wczasów wagonowych w Szczawnie Zdrój. Po likwidacji wczasów wagon wpisano do rejestru zabytków i przewieziono do Jaworzyny Śląskiej.

W 2015 r. odkupiło go od PKP Muzeum Lokalne Kolei Szprotawskiej i w latach 2015 - 2017, przy pomocy finansowej Miasta Zielona Góra, samorządu województwa lubuskiego oraz licznych przedsiębiorstw zielonogórskich, pracą społeczną wolontariuszy przeprowadzono jego gruntowną restaurację pod nadzorem wojewódzkiego konserwatora zabytków. Jest to jedyny tego typu zabytek w województwie lubuskim.

Wagon pochodzi z krótkiej serii wojennych wagonów (bez malowania właściwego i instalacji / urządzeń wentylacyjnej). Został wyprodukowany w czasach kiedy w wagonach nie było jeszcze hamulców i łożysk.

Przeczytaj również:Weekendowy Szlak Naukowy. Nie można było się nudzić!

2/23
Stało się! Wagon francuskich linii lokalnych NORD pojawił...
fot. Mariusz Kapała / GL

Zabytkowy wagon stanął w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze

Stało się! Wagon francuskich linii lokalnych NORD pojawił się już w skansenie kolei powiatowych w parku kolejki szprotawskiej w Zielonej Górze.



Przypomnijmy, wagon zbudowano w Kanadzie w 1915 r. dla francuskiej linii lokalnej NORD. Stal pochodziła z USA, drewno z Kanady, wyposażenie firmowe z Francji. Po I wojnie światowej wagon służył w Niemczech a po 1945 r. w PKP.
W tym czasie przewożono nim konie z UNRRA dla osadników na Dolnym Śląsku.

Od poł. lat 50-tych był na wyposażeniu wczasów wagonowych w Szczawnie Zdrój. Po likwidacji wczasów wagon wpisano do rejestru zabytków i przewieziono do Jaworzyny Śląskiej.

W 2015 r. odkupiło go od PKP Muzeum Lokalne Kolei Szprotawskiej i w latach 2015 - 2017, przy pomocy finansowej Miasta Zielona Góra, samorządu województwa lubuskiego oraz licznych przedsiębiorstw zielonogórskich, pracą społeczną wolontariuszy przeprowadzono jego gruntowną restaurację pod nadzorem wojewódzkiego konserwatora zabytków. Jest to jedyny tego typu zabytek w województwie lubuskim.

Wagon pochodzi z krótkiej serii wojennych wagonów (bez malowania właściwego i instalacji / urządzeń wentylacyjnej). Został wyprodukowany w czasach kiedy w wagonach nie było jeszcze hamulców i łożysk.

Przeczytaj również:Weekendowy Szlak Naukowy. Nie można było się nudzić!

3/23
Stało się! Wagon francuskich linii lokalnych NORD pojawił...
fot. Mariusz Kapała / GL

Zabytkowy wagon stanął w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze

Stało się! Wagon francuskich linii lokalnych NORD pojawił się już w skansenie kolei powiatowych w parku kolejki szprotawskiej w Zielonej Górze.



Przypomnijmy, wagon zbudowano w Kanadzie w 1915 r. dla francuskiej linii lokalnej NORD. Stal pochodziła z USA, drewno z Kanady, wyposażenie firmowe z Francji. Po I wojnie światowej wagon służył w Niemczech a po 1945 r. w PKP.
W tym czasie przewożono nim konie z UNRRA dla osadników na Dolnym Śląsku.

Od poł. lat 50-tych był na wyposażeniu wczasów wagonowych w Szczawnie Zdrój. Po likwidacji wczasów wagon wpisano do rejestru zabytków i przewieziono do Jaworzyny Śląskiej.

W 2015 r. odkupiło go od PKP Muzeum Lokalne Kolei Szprotawskiej i w latach 2015 - 2017, przy pomocy finansowej Miasta Zielona Góra, samorządu województwa lubuskiego oraz licznych przedsiębiorstw zielonogórskich, pracą społeczną wolontariuszy przeprowadzono jego gruntowną restaurację pod nadzorem wojewódzkiego konserwatora zabytków. Jest to jedyny tego typu zabytek w województwie lubuskim.

Wagon pochodzi z krótkiej serii wojennych wagonów (bez malowania właściwego i instalacji / urządzeń wentylacyjnej). Został wyprodukowany w czasach kiedy w wagonach nie było jeszcze hamulców i łożysk.

Przeczytaj również:Weekendowy Szlak Naukowy. Nie można było się nudzić!

4/23
Stało się! Wagon francuskich linii lokalnych NORD pojawił...
fot. Mariusz Kapała / GL

Zabytkowy wagon stanął w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze

Stało się! Wagon francuskich linii lokalnych NORD pojawił się już w skansenie kolei powiatowych w parku kolejki szprotawskiej w Zielonej Górze.



Przypomnijmy, wagon zbudowano w Kanadzie w 1915 r. dla francuskiej linii lokalnej NORD. Stal pochodziła z USA, drewno z Kanady, wyposażenie firmowe z Francji. Po I wojnie światowej wagon służył w Niemczech a po 1945 r. w PKP.
W tym czasie przewożono nim konie z UNRRA dla osadników na Dolnym Śląsku.

Od poł. lat 50-tych był na wyposażeniu wczasów wagonowych w Szczawnie Zdrój. Po likwidacji wczasów wagon wpisano do rejestru zabytków i przewieziono do Jaworzyny Śląskiej.

W 2015 r. odkupiło go od PKP Muzeum Lokalne Kolei Szprotawskiej i w latach 2015 - 2017, przy pomocy finansowej Miasta Zielona Góra, samorządu województwa lubuskiego oraz licznych przedsiębiorstw zielonogórskich, pracą społeczną wolontariuszy przeprowadzono jego gruntowną restaurację pod nadzorem wojewódzkiego konserwatora zabytków. Jest to jedyny tego typu zabytek w województwie lubuskim.

Wagon pochodzi z krótkiej serii wojennych wagonów (bez malowania właściwego i instalacji / urządzeń wentylacyjnej). Został wyprodukowany w czasach kiedy w wagonach nie było jeszcze hamulców i łożysk.

Przeczytaj również:Weekendowy Szlak Naukowy. Nie można było się nudzić!

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Stal Gorzów goniła, goniła i dogoniła Unię Leszno. Jak wypadł jej pierwszy sparing?

Stal Gorzów goniła, goniła i dogoniła Unię Leszno. Jak wypadł jej pierwszy sparing?

Koniec kostki na ulicy Legnickiej w Gubinie. Trwa wyczekiwany remont drogi

Koniec kostki na ulicy Legnickiej w Gubinie. Trwa wyczekiwany remont drogi

Czy w Gorzowie jest bezpiecznie? Oto najnowsze dane. Kradzieży jest coraz więcej

Czy w Gorzowie jest bezpiecznie? Oto najnowsze dane. Kradzieży jest coraz więcej

Zobacz również

Pierwsze w Polsce! Rusza Venture Studio UZ. Tu pomysły zamienią się w biznes

Pierwsze w Polsce! Rusza Venture Studio UZ. Tu pomysły zamienią się w biznes

Czy w Gorzowie jest bezpiecznie? Oto najnowsze dane. Kradzieży jest coraz więcej

Czy w Gorzowie jest bezpiecznie? Oto najnowsze dane. Kradzieży jest coraz więcej