Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autobus, który jeździ między Słubicami i Frankfurtem bije rekordy!

Beata Bielecka
Bilet na ten autobus kosztował dotychczas 1,40 euro, a od 1 stycznia będzie droższy o 10 centów.
Bilet na ten autobus kosztował dotychczas 1,40 euro, a od 1 stycznia będzie droższy o 10 centów. Beata Bielecka
Ponad 300 tys. pasażerów skorzystało w tym roku z transgranicznej komunikacji między Słubicami i Frankfurtem. W tym roku padł kolejny rekord liczby pasażerów.

Już w grudniu ubiegłego roku, gdy policzono, ile osób korzysta z linii 983 (uruchomiła ją w końcówce 2012 roku firma SVF- Stadtverhrsgesellschaft mbH) okazało się, że ruch na niej jest większy niż prognozowano. Z autobusu skorzystało w 2013 roku 305 tys. pasażerów. Do końca listopada tego roku - 316 tys. osób (wzrost o 3,6 proc.).

Ta liczba byłaby jeszcze większa gdyby nie to, że z powodu budowy polsko-niemieckiego ciepłociągu, latem przez cztery tygodnie most na Odrze był zamknięty dla samochodów. Szef SVF Michael Ebermann szacuje, że gdyby nie to, liczba pasażerów mogłaby być wyższa w tym roku o 40 tysięcy niż w 2013. - Jeżdżę czasami tym autobusem i niekiedy nie ma w nim wolnego miejsca - mówi słubiczanka Hanna Lech, która kilka lat temu skończyła Europejski Uniwersytet Viadrina. Żałuje, że gdy ona studiowała za Odrą, autobusu jeszcze nie było.

Dziś młodzież, która ma zajęcia we Frankfurcie, a mieszka w Słubicach, korzysta z niego na potęgę. Tym bardziej, że studenci mają miesięczne bilety i za to połączenie nie muszą dodatkowo płacić. Autobusem jeździ też sporo mieszkańców. Frankfurtczycy, berlińczycy, przyjeżdżają do nas na zakupy, słubiczanie jeżdżą m.in. na dworzec kolejowy za Odrą, skąd łapią pociąg do Berlina (pracuje tam wielu mieszkańców pogranicza).
Sukces linii 983 spowodował, że szczególnie we Frankfurcie wraca pytanie, czy nie warto zbudować wspólnej linii tramwajowej. Do wojny Niemcy bez problemu dojeżdżali tramwajem do dzisiejszych Słubic (była to dzielnica Frankfurtu). To pomysł sprzed kilku lat. Upadł ze względów finansowych.

- Gdybyśmy dostali unijne dofinansowanie na uruchomienie takiej linii i jej utrzymanie, to można by o tym w przyszłości myśleć - mówi burmistrz Tomasz Ciszewicz. - Na razie jednak będziemy zastanawiali się nad rozbudową połączeń autobusowych - dodaje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska