Magistrat przypomina obowiązki właścicieli posesji, do których bezpośrednio przylega chodnik. Chodzi o usuwanie śniegu, lodu, śliskości. Jeżeli pomiędzy posesją a chodnikiem znajduje się pas zieleni, wówczas obowiązki te spadają na zarządcę drogi.
Właściciele nieruchomości powinni również pamiętać o usuwaniu sopli lodu, które znajdują się bezpośrednio nad ciągiem ruchu pieszych.
Urzędnicy przypominają, że śnieg z przystanków miejskich usuwany jest w ramach robót publicznych, a zatoczki autobusowe odśnieża zarządca drogi. Za utrzymanie porządku w Strefie Płatnego Parkowania w mieście odpowiada urząd miasta.
W naszym mieście obowiązuje uchwała Rady Miejskiej w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku gminy Nowa Sól, w której czytamy, że nie wolno stosować środków chemicznych (soli, solanki) do usuwania śniegu i lodu z nieruchomości oraz chodników położonych wzdłuż nieruchomości. Nie wolno także zgarniać śniegu i lodu z chodnika na jezdnię.
W sprawie zimowego utrzymania dróg w mieście można dzwonić pod nr: 68 475 18 02 (w godz. pracy urzędu pon., wt., czw., pt. 7.30-15.30 oraz śr. 7.30 -17.00).
Czytaj też: W Nowej Soli na "luksusowe" mieszkanie socjalne trzeba zasłużyć
Zobacz: Co zrobić, żeby uniknąć zimą wypadku samochodowego? (TVN24/x-news)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?