Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ludzie chcą odnowić parowóz w Kostrzynie, a PKP zachowuje się jak pies ogrodnika

(pik)
Kostrzyński parowóz Pt47 zakończył swoją służbę w 1987r. Od tego czasu systematycznie popada w coraz większą ruinę.
Kostrzyński parowóz Pt47 zakończył swoją służbę w 1987r. Od tego czasu systematycznie popada w coraz większą ruinę. archiwum prywatne
Miłośnikom kolei udało się w końcu ustalić właściciela kostrzyńskiej lokomotywy. Pasjonaci chcieliby przejąć i odnowić zabytek, ale PKP chce od nich za to pieniędzy.

Na początku maja pisaliśmy o kostrzyńskim parowozie, który po kawałku jest rozkradany przez złomiarzy. Swoje robi też czas, bo maszyna rdzewieje i popada w ruinę. Kostrzyńscy kolejarze załamują ręce. - To kawał naszego życia - mówią. Pt47 (tak nazywa się model tego parowozu). Parowóz wyprodukowano w 1949 r., do Kostrzyna trafił w 1972 r., a służbę zakończył w 28 maja 1987 r. Maszyna nie została pocięta na żyletki. Z inicjatywy ówczesnego naczelnika parowozowni Henryka Wojeckiego, trafiła w eksponowane miejsce jako pomnik. Ale teraz ten pomnik popada w ruinę. Lokomotywą po naszym materiale zainteresował się Robert Kotowski, miłośnik kolei z fundacji kolejowej Stacja Lubsko.

Więcej o sprawie przeczytasz 14 czerwca, w "Głosie Gorzowa", bezpłatnym dodatku do "Gazety Lubuskiej".

Chcesz wiedzieć kto zagra na Przystanku Woodstock 2014? Sprawdź!**Przystanek Woodstock 2014 - kto zagra? Zobacz zespoły i line-up. **

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska