Ćwiczenia na piękną pupę

    Ćwiczenia na piękną pupę

    Danuta Kuleszyńska

    Gazeta Lubuska

    Aktualizacja:

    Gazeta Lubuska

    To najprostsze ćwiczenie, które wzmacnia mięśnie pośladków. Powtarzaj je 10 razy codziennie.

    To najprostsze ćwiczenie, które wzmacnia mięśnie pośladków. Powtarzaj je 10 razy codziennie. ©Fot. Paweł Janczaruk

    - Chciałabym mieć zgrabny i jędrny tyłeczek. Czy są jakieś majateczki, które nadadzą pośladkom piękne kształty? - pyta Czytelniczka. Niestety, nie ma, ale są ćwiczenia.
    To najprostsze ćwiczenie, które wzmacnia mięśnie pośladków. Powtarzaj je 10 razy codziennie.

    To najprostsze ćwiczenie, które wzmacnia mięśnie pośladków. Powtarzaj je 10 razy codziennie. ©Fot. Paweł Janczaruk

    Fot. Paweł Janczaruk

    (fot. Fot. Paweł Janczaruk)

    Po naszych publikacjach o ładnym biuście i prawidłowo dobieranych biustonoszach rozdzwoniły się w redakcji telefony. Panie dziękowały za porady. - To dla nas, kobiet, wspaniała rzecz - przyznawały. Jedna z Czytelniczek zaproponowała kolejny temat:
    piękne pośladki. - Jestem już w takim wieku, że ten mój tyłeczek nie jest tak zgrabny, a chciałabym, żeby nadal był piękny i jędrny - przyznaje pani Hania. - Może są jakieś majteczki, które podnoszą pośladki? Mamy wiosnę, będzie lato, chciałabym ładnie wyglądać...

    Stringi, figi albo szorty

    To prawda. Piękne i jędrne pośladki to marzenie wielu kobiet. Zima już za nami, a więc do szafy chowamy grube swetry, kurtki i długie spodnie. Nadchodzi czas, gdy wskoczyć możemy w zwiewne, owiewające figurę ciuszki. Niestety, czasami okazuje się, że zimowe leniuchowanie dało nam tak w kość, że z trudem wchodzimy w nasze ulubione sukienki, czy dżinsy. Ale nic to. Nie będziemy się przecież załamywać. Jest wiele sposobów na to, by zrzucić zbędne kilogramy, uformować ładnie talię i ujędrnić nasz tyłeczek.

    - Niestety, nie ma dobrych wieści dla pań, które chciałyby za pomocą majteczek podnieść pośladki - przyznaje Agnieszka Kędzierska-Mamaj, właścicielka salonu z bielizną. - Bo takich po prostu nie ma. Można natomiast ubrać elastyczne, mocno ściskające majtki, które troszkę te pośladki podniosą i wizualnie poprawią naszą sylwetkę. Ale przecież nie da się w tym chodzić codziennie, zwłaszcza wiosną i latem. Bo będzie za gorąco i przy tym niewygodnie.

    Pozostają nam zatem do wyboru: stringi, figi, albo szorty. Te ostatnie wybierają najczęściej młode dziewczyny. - Stringi już wychodzą z mody. Poza tym wiele pań narzeka, że są niewygodne, bo zbyt mocno wbijają się między pośladki. To daje pewien dyskomfort. Dlatego polecam figi, zwłaszcza na wiosnę - mówi pani Agnieszka.

    Samolocik, mostek i kołyska


    (fot. Fot. Paweł Janczaruk)

    - Na ujędrnienie i podniesienie pośladków najlepsze są ćwiczenia. I żeby efekt był widoczny oraz długotrwały, najlepiej ćwiczyć codziennie - zachęca Jolanta Bała, instruktorka fitness z Zielonej Góry. - No, w najgorszym przypadku trzy razy w tygodniu. Ale wówczas poszczególne ćwiczenia na same tylko pośladki należy wykonywać znacznie dłużej. Minimum 15 minut.

    Jest cały zestaw prostych ćwiczeń na umięśnienie tej części ciała. Pani Jola proponuje przysiady, ćwiczenia rozciągające, napinanie pośladków. A także popularny ostatnio nordic walking. - Bo im mocniej wyćwiczysz mięśnie, tym więcej spalisz kalorii. Pupa staje się wówczas kształtna, bo te mięśnie podnoszą się. Na poprawienie kondycji pośladków polecam także regularne pływanie. I ruch w każdej postaci.
    Proponujemy trzy ćwiczenia. A ponieważ ich wykonanie zajmie ci około 5 minut, z powodzeniem możesz je robić w trakcie np. telewizyjnych reklam.

    1.Samolocik. Uklęknij i oprzyj dłonie na podłodze, pod barkami. Kolana powinny znaleźć się pod biodrami. Patrz w dół, napnij mięśnie brzucha. Jednocześnie unieś lewą rękę w przód i prawą nogę w tył. Następnie rękę i nogę przesuń na boki. Wytrzymaj 3-5 sekund, przesuń rękę i nogę odpowiednio w przód i w tył, a następnie opuść. To samo powtórz w drugą stronę. Wykonaj całość 10 razy.

    2.Mostek. Połóż się na brzuch, podeprzyj na przedramieniach i spleć dłonie. Patrz w dół. Zegnij stopy w dół i oprzyj na podłodze. Unieś biodra w górę. Szyja, plecy i biodra muszą tworzyć linię prostą, pośladki nie mogą być wypięte. Unieś teraz prawą nogę tak, aby stopa znalazła się nieco wyżej niż pupa. Ściągnij palce i napnij pośladek. Wytrzymaj 3-5 sekund. Powoli opuść nogę, następnie unieś drugą. Powtórz ćwiczenie 8-10 razy.

    3.Kołyska. Połóż się na plecach, przyciągnij kolana do piersi i obejmij je rękami. Unieś głowę i ramiona, wytrzymaj 15 sekund głęboko oddychając. Wróć do pozycji leżącej. Powtórz ćwiczenie. Wykonuj je codziennie, najlepiej wieczorem.

    Dwa pierwsze ćwiczenia wzmacniają mięśnie pośladków, ostatnie rozciąga je na plecach. Razem sprawią, że będziesz mogła cieszyć się zgrabną i jędrną pupą.

    Kup prenumeratę cyfrową Gazety Lubuskiej i otrzymaj:

    • dostęp do wszystkich treści Gazety Lubuskiej
    • codzienne e-wydanie Gazety Lubuskiej
    • artykuły, reportaże, wywiady i multimedia
    • co tydzień nowy numer ekstramagazyn.pl

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze (7)

    Wszystkie komentarze (7) forum.gazetalubuska.pl

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Nasze akcje

    Wideo