O atrakcyjności kobiety i mężczyzny decydują także...

    O atrakcyjności kobiety i mężczyzny decydują także tajemnicze feromony

    (oprac. staw)

    Gazeta Lubuska

    Aktualizacja:

    Gazeta Lubuska

    Potęga zapachu? Nie zawsze wiemy, jak skuteczna

    Potęga zapachu? Nie zawsze wiemy, jak skuteczna

    Co decyduje o tym, że osobnik płci przeciwnej staje się dla nas atrakcyjny? Każdy z nas ma swoją listę pożądanych cech. Niewielu uświadamia sobie, że o atrakcyjności decyduje także zapach.
    Potęga zapachu? Nie zawsze wiemy, jak skuteczna

    Potęga zapachu? Nie zawsze wiemy, jak skuteczna

    Naturalne feromony decydują o naszym zachowaniu i reakcjach płci przeciwnej. Zapach jest na tyle ważny w naszym życiu, że przecież właśnie dlatego stosujemy wody toaletowe perfumy. Nosząc na sobie ulubiony zapach, dobrze się czujemy, dodajemy sobie odwagi, poprawiamy atrakcyjność i dzięki temu możemy mieć wpływ na innych. Uwodzić lub skłaniać do decyzji dla nas korzystnych.

    Instynkt górą

    Naukowcy z Uniwersytetu w Wiedniu odkryli, że Androstenon, naturalny feromon męski, wywołuje zmiany w fizjologii i zachowaniu mężczyzn. Z przeprowadzonych badań wynika, że związek ten akcentuje męskość i dominację. Osoba, która wydziela jego dużą ilość, z reguły nie ma problemów z wywieraniem wpływu na otoczenie.

    Androstenon powoduje zatem, że mężczyzna go stosujący staje się atrakcyjniejszy w oczach kobiet, wzbudzając jednocześnie respekt u innych mężczyzn. - Między innymi ze względu na właściwości wywoływania pozytywnych emocji, Androstenonem spryskiwane były trudne do sprzedania miejsca w kinach, teatrach czy wnętrza klubów nocnych - wyjaśnia Wiktor Koszycki, doradca klienta z serwisu Feromony.pl. - To taki sam element marketingowy jak "darmowy" popcorn, który w rzeczywistości wliczony jest w cenę biletu czy karty stałego klienta, uprawniające do różnego rodzaju zniżek.

    Androsteron to z kolei związek podkreślający męskość. Mężczyzna go stosujący, z reguły postrzegany jest jako autorytet. Z uwagi, że androsteron wpływa na poziom dominacji, sugeruje się, że mężczyźni o jego wysokim natężeniu są mniej chętni do współpracy z mężczyznami o niskim poziomie tego związku.

    Czuję biznes

    Menadżerowie i prezesi dużych firm są świadomi tego, jak dużą rolę w biznesie odgrywa zapach. Wiedzą, że bez stosowania odpowiednich technik manipulacji, ich skuteczność byłaby dużo mniejsza. Dlatego też sięgają po feromony, zwiększając tym samym swoją przewagę nad przeciwnikiem, siedzącym po drugiej stronie stołu. Mowa ciała w biznesie jest dziś jak znajomość języka angielskiego na rynku pracy - niczym szczególnym. Odpowiedni strój, gestykulacja czy barwa głosu to techniki skuteczne, lecz powszechnie znane. Dlatego też, jeśli w grę wchodzi podpisany kontrakt czy wygrany przetarg, przedsiębiorcy często decydują się na nietypowe metody wywierania wpływu.

    Musi być inaczej

    Specjaliści od marketingu wciąż szukają oryginalnych pomysłów na efektywną sprzedaż czy dominację w biznesie. Wszyscy są zgodni co do jednego - trzeba się wyróżniać. Korzystanie z dobrodziejstw nauki i stosowanie laboratoryjnie wytwarzanych, syntetycznych feromonów, to przykład nowego podejścia do biznesu.

    Podejścia, którego założeniem jest "osiągnąć sukces". Naukowcy potwierdzają, że związki zawarte w tych produktach działają dokładnie w taki sam sposób, jak te, emitowane przez organizm, wydzielane wraz z potem, bądź śliną. Aplikacja owych syntetycznych związków zwiększa tym samym intensywność naturalnych feromonów.

    - Nikt dotychczas jasno nie stwierdził, że związki, które tworzy się w laboratoriach to feromony człowieka. Są to jednak substancje, które wpływają na zachowania ludzi. Potocznie mówi się o nich "feromony ludzkie". Ostatnie badania potwierdzają, że zmieniają one stan umysłu oraz funkcjonowanie mózgu człowieka w ściśle określony sposób - informuje Koszycki.

    Pokazać dominację

    Handlowcy często zastanawiają się dlaczego, mimo bezsprzecznie atrakcyjnej oferty, klient nie zdecydował się na zakup produktu czy usługi. Dla wielu z nich argumenty ekonomiczne są najważniejszym, nierzadko jedynym czynnikiem decydującym o podpisaniu umowy.

    Tymczasem, nie wiadomo dlaczego, klient wybiera konkurencję. Być może jego decyzja jest wynikiem siły argumentów, być może zadecydował o niej wystrój wnętrza biura, a może zastosowana niekonwencjonalna metoda wywierania wpływu…

    Czy wiesz, że...

    Androstadienon i Estratetraenol to związki chemiczne, które w kontekście seksualnym zwiększają podniecenie mężczyzn i kobiet o ponad 200 procent! Są to wyniki badań, potwierdzone naukowo.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Wszystkie komentarze (2) forum.gazetalubuska.pl

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      GazetaLubuska.pl poleca:

      Wideo