W środę, 16 grudnia podczas gali na zamku w Łagowie poznaliśmy laureatów ósmej edycji plebiscytu Nasze Dobre Lubuskie. W tym roku o znak jakości, dla swoich produktów i usług, ubiegało się 41 firm.

ZOBACZ ZDJĘCIA

Przed laty nasza redakcja szukała pomysłu na promocję najlepszych produktów wytwarzanych przez lubuskie firmy.

Konkurs ,,Nasze Dobre Lubuskie” okazał się strzałem w dziesiątkę. Wczoraj podsumowaliśmy ósmą już edycję plebiscytu. - Przez kilka lat pokazaliśmy kilkaset firm i ciągle pojawiają się nowe - mówiła Iwona Zielińska, redaktor naczelna ,,GL”.

- Konkursy tego typu promują naszą małą ojczyznę. Dzięki takim konkursom firmy mogą pojawić się nie tylko w gazecie, ale też w innych mediach. Nasze radio będzie je wspierać - zapowiedział Dariusz Frejman, prezes Radia Zachód i jeden z jurorów.

- Dzięki takiej promocji zyskują nie tylko firmy, ale też  województwo -podkreślał Stanisław Tomczyszyn, wicemarszałek lubuski. 

W tym roku o nagrody, jakimi są znaki jakości i kampanie reklamowe, walczyło 41 firm, które zaprezentowały 45 produktów i usług. Były to wyroby całkiem nowe, jak innowacyjny ekologiczny nawóz Fertilan, produkowany przez spółkę Poltops z Żagania, jak i produkty znane wszędzie, ... tylko nie u nas. Tak, jak Pianotwory, czyli kapsułki do kąpieli zielonogórskiej firmy Marba, które znakomicie sprzedają się przez internet, a Lubu­sza­nie wcale ich nie znają. Kolejny przykład? Fabryka domów energooszczędnych w Drosz­kowie pod Zieloną Górą, która bardziej znana jest za granicą niż w naszym regionie. - Zaczęliśmy naszą przygodę z domami energooszczędnymi od dwóch rezydencji w Iraku. Potem budowaliśmy  w Niemczech, Belgii i Norwegii. Teraz chcielibyśmy budować domy w Polce - mówił  Andrzej Ostrowski z firmy HfH, jeden z laureatów konkursu.

Statuetki powędrowały  do kilkunastu firm, trzy przyznali w głosowaniu Czytelnicy.

Z podwójnej nagrody cieszył się Robert Majos, właściciel Maj-Haus z Rzepina: - Jest to duży prestiż dla  firmy, która   istnieje już kilkanaście lat i po raz pierwszy dostała tak ważną nagrodę.

Ogromnie ceni sobie statuetkę przyznaną przez Czytelników Zbigniew Czmuda, właściciel hotelu Pałac Wiechlice. - Ta dzisiejsza nagroda jest najważniejszą spośród tych, które do tej pory otrzymaliśmy - podkreślał.

 

Produkty i usługi nagrodzone przez Czytelników i kapitułę


  • Kategoria mięso i wędliny: szynka tradycyjna Tako, produkowana przez Zakład Przetwórstwa Mięsnego Tako z Żagania. Szynka przygotowywana jest według tradycyjnej receptury, bez dodawania fosforanu, glutenu czy glutaminianu. Swój bogaty smak zawdzięcza długiemu leżakowaniu w zalewie ziołowej i odpowiednim wędzeniu. 

  • Ekologiczny produkt spożywczy: konfitura „Wiśnia z imbirem”  produkowana przez spółkę Owocowy Dom z Zielonej Góry. Skład konfitury to w 80 proc. ekologiczne wiśnie w całości, pektyna z jabłek jako substancja żelująca, cukier trzcinowy i odrobina imbiru. Dwa lata temu produkt zdobył nagrodę na największych polskich targach ekologicznych Natura Food w Łodzi.

  • Pieczywo: paluszki gryczane bezglutenowe produkowane przez zielonogórską spółkę Dalej Razem. Powstają z najwyższej jakości surowców, bez konserwantów, cukru i kazeiny. Przy ich wypieku pracują osoby z autyzmem. Cały dochód ze sprzedaży przeznaczony jest na statutowe cele Stowarzyszenia Pomocy Osobom Autystycznym.

  • Produkt spożywczy: lody naturalne z Wytwórni Lodów Naturalnych Anny Kubiak w Zielonej Górze. Lody dyniowe, makowe, pralinowe, z ogórkiem, mietą i melisę, chrzanowe to tylko niektóre propozycje smaków, jakie powstają na bazie naturalnych składników: mleka, jaj. śmietanki, cukru oraz sezonowych owoców i warzyw. Właścicielka lubi eksperymentować i jest otwarta na sugestie klientów.

  • Nauka: Program szkoleniowy Dacharz. Akademia Sztuki Dekarskiej Alpodach z Żar prowadzi specjalistyczne szkolenia dla dekarzy, blacharzy, cieśli oraz instalatorów dachowych. Zajęcia mają charakter przede wszytkim praktyczny, odbywają się w halach, na naturalnej wielkości obiektach. Szkolenia kończą się egzaminem zawodowym na tytuł mistrza lub czeladnika.

  • Usługa turystyczna: Golf i Wino. To to wspólny projekt Winnego Dworku z Górzykowa oraz pola golfowego Kalinowe Pola w Kalinowie. Goście mogą zwiedzić winnicę, degustować wina i produkty regionalne, popłynąć galarem lub statkiem oraz zagrać w golfa na jednym z najlepiej rozwijających się pól w Polsce.

  • Usługa: Minibrowar Haust z Zielonej Góry. Tutaj można popróbować piw tworzonych na miejscu pod okiem znakomitego piwowara. W lokalu organizowane są imprezy rodzinne i firmowe, koncerty, wystawy i warsztaty, wspólne oglądanie transmisji sportowych. Ciekawscy mogą zobaczyć, jak wygląda proces warzenia piwa.

  • Usługa: szycie koszul na miarę, Marlon w Zielonej Górze. W tym salonie można wybrać materiał i zdecydować o detalach: guzikach, rodzaju kołnierzyka, wielkości kieszonki, szerokości mankietów itp. Tutaj dba się o każdy detal, i o to, aby koszula na każdym kliencie, niezależnie od jego sylwetki, prezentowała się znakomicie.

  • Kultura i rozrywka: Fantazje Zielonogórskie - konkurs i cykl antologii prozy poświęconej Zielonej Górze. Zielonogórski Klub Fantastyki Ad Astra od pięciu lat organizuje ogólnopolski konkurs na opowiadania poświęcone Zielonej Górze. Powstają one w konwencji szeroko rozumianej fantastyki. Do tej pory powstało pięć antologii.

  • Produkt przemysłowy: gotowy dom energooszczędny produkowany w podzielono­górskim Droszkowie przez firmę HfH. Domy zużywają mniej energii i paliw niż tradycyjne budynki - emitują mniej spalin. Ich elementy są przygotowywane w hali z dokładnością 2 mm! Technologia umożliwia montaż domu w 1-3 dni. Domy z Droszkowa stoją m.in. w Norwegii, Niemczech i... Iraku.

  • Usługa budowlana: budowa energooszczędnych, ekologicznych domów w systemie kanadyjskim, firma Maj-Haus Robert Majos z Rzepina. Budowa takich domów trwa zaledwie 12 tygodni. Są one o ok. 30 proc. tańsze w eksploatacji i budowie od tradycyjnych domów murowanych. Opłaty za prąd i gaz w typowym domku o pow. do 200 mkw. wynoszą ok. 150 zł miesięcznie.

Firma Maj-Haus zdobyła również trzecie miejsce w głosowaniu Czytelników z wynikiem 23 276 punktów. Na drugim miejscu znalazł się 100 proc. olej kokosowy z zielonogórskiego Laboratorium BIOOIL (25 605 pkt.). To najwyższej jakości olej z pierwszego tłoczenia na zimno, o wspaniałym smaku i zapachu. Produkt o szerokim zastosowaniu zarówno w kuchni: do smażenia, gotowania i pieczenia, jak i w kosmetyce - w postaci maseczek, kremów, maści czy oliwek do ciała. Ma właściwości zdrowotne.

Zwycięska okazała sie oferta turystyczna hotelu Pałac Wiechlice (26 507 punktów). Hotel oferuje m.in. bazę noclegową dla ponad 100 osób, kompleks Spa&Wellness, w tym basen, siłownia i sauny, gabinety kosmetyczne i masażu, salę do ćwiczeń, stylowe sale restauracyjne, organizację wesel, szkoleń, spotkań biznesowych i rodzinnych.

Lista wszystkich uczestników i wyniki głosowania  znajdują się na stronie www.ga­zetalubuska.pl/naszedobre

ZOBACZ ZDJĘCIA