MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Spóźnione rachunki

(kb)
Jeśli z powodu kolejek nie zapłaciłeś rachunku za telefon, wypełnij wniosek i poproś Telekomunikację o przedłużenie terminu płatności.

Telekomunikacja Polska SA wysyła rachunki do klientów zwykle między 15. a 17. dniem każdego miesiąca. Termin płatności upływa 29. dnia miesiąca. W grudniu niektórych klientów TP SA spotkała jednak niemiła niespodzianka - rachunki za telefon dostali dopiero w Wigilię, czyli - odliczywszy dni świąteczne - mieli na ich opłacenie zaledwie dwa dni. Przed zielonogórskim biurem obsługi klientów ustawiły się gigantyczne kolejki. Ludzie wybierali punkty TP SA, bo rachunki można płacić w nich bez prowizji, którą pobierają bank czy poczta. Dla niektórych osób kilka zaoszczędzonych złotówek to ważna pozycja w domowym budżecie. To dlatego jedna z naszych Czytelniczek by zapłacić kwit za telefon, zdecydowała się spędzić w kolejce do kas TP SA ponad półtorej godziny.
- 29 grudnia drzwi biura były zamknięte. Z kwitkiem odszedłem ja i ponad dziesięć innych osób. Nawet nie wiedzieliśmy, czy punkt TP SA pracuje w soboty, bo ktoś zerwał wywieszkę z godzinami otwarcia. Jak się wyznacza ostatni dzień płatności na sobotę, to niech przyjdą do pracy ludzie, którzy wezmą od nas pieniądze - denerwował się Józef Kowalczyk ze Wschowy, który zadzwonił na Forum Czytelników "GL".
Taki system
Rzecznik prasowy TP SA w województwie lubuskim Wojciech Jabczyński tłumaczy, że jego firma jak zwykle wysłała rachunki najpóźniej 17 grudnia, czyli siedem dni przed Wigilią. Zazwyczaj listy czy kwity idą pocztą dwa-trzy dni. Tym razem stało się inaczej. Być może dlatego, że był to gorący dla pocztowców okres przedświąteczny. Czy Telekomunikacja, wiedząc co może się wydarzyć, nie mogła wcześniej wysłać rachunków lub przesunąć termin płatności?
- W naszym systemie ten termin przypada pod koniec miesiąca. Nie można go przesunąć, bo sprawa nie dotyczy dwóchtrzech rachunków, tylko 11 mln - tłumaczy W. Jabczyński, dodając, że Telekomunikacja zdaje sobie sprawę z zamieszania i nie chce na nikogo zrzucać winy.
Wyjście awaryjne
Co możemy zrobić, jeśli nie zapłaciliśmy rachunku w wyznaczonym czasie, bo go dostaliśmy zbyt późno? Okazuje się, że możemy przedłużyć termin płatności. Wystarczy, że wystąpimy z taką prośbą na piśmie. Odpowiedni druk jest dostępny od w biurach TP SA. Wniosek można pobrać również po Nowym Roku. Pamiętajmy jednak, że termin zostanie przesunięty na okres nie dłuższy niż 14 dni od chwili dostarczenia przez pocztę rachunku. Ważne jest, by poprosić o przesunięcie płatności na piśmie. W innym przypadku informacja nie dotrze do działu windykacji Telekomunikacji i musimy się liczyć z tym, że zostaną nam naliczone odsetki karne za zwłokę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska