Tegoroczne spotkanie podzielone zostało na dwie części. Najpierw w Sali Kolumnowej Urzędu Marszałkowskiego odbyła się konferencja i cykl wykładów prowadzonych przez zaproszonych gości i ekspertów. Dyskutowali o zastosowaniu technologii informacyjnej w edukacji i komunikacji, a nauczyciele opowiadali o tym, jak wykorzystują nowe metody w procesie nauczania.
Uzupełnieniem spotkania pod patronatem Lubuskiego Kuratora Oświaty i Marszałka Województwa były warsztaty praktyczne.
Maszyna sprzed 400 lat
W konferencji wziął udział autorytet w tej dziedzinie- prof. Maciej M. Sysło, który współpracuje z dwoma dużymi ośrodkami akademickimi w Polsce - Uniwersytetem Wrocławskim i Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu. W swoim wykładzie " Szkoła w społeczeństwie a nowe technologie i nowe kształcenie " przedstawił historię komputerów na świecie i omówił kierunki rozwoju edukacji informacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem planów działań rządowych na najbliższe kilka lat.
Zaprezentował też replikę pierwszego na świecie urządzenia komputerowego. - Oto maszyna Schickarda do liczenia, pochodząca z 1624 roku, do złudzenia przypominająca kalkulator - opowiadał.
Grunt to nauczyciel
Profesor zapytany o postęp cywilizacyjny i plan reformy szkoły w kierunku nowych rozwiązań techniki, odpowiedział: - Dostęp do technologii nie jest już związany z fizycznym miejscem. Technologia to wszystko: oprogramowanie, urządzenia, sprzęt, ale przede wszystkim kompetentny nauczyciel.
O rządowym projekcie "Komputer dla Ucznia" proc. Sysło mówił: - W edukacji liczy się mobilność, czyli bezprzewodowa sieć i komputer, Internet, interaktywne tablice i system testowania. Realizowany projekt nie sprowadza się wyłącznie do rozdania laptopów. To tylko jeden z etapów programu, którego głównym celem jest budowa społeczeństwa informacyjnego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?