MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przesunięta premiera Wiedźmina

(pij)
Zdjęcie z warszawskiej promocji Wiedźmina
Zdjęcie z warszawskiej promocji Wiedźmina fot. Piotr Jędzura
Premiera gry Wiedźmin przesunięta na 26 października. Powód to czas potrzebny na jak najlepsze jej dopracowanie.

Firmy ATARI i CD Projekt RED poinformowały, że przesunięciu uległa data premiery tak bardzo oczekiwanej przez graczy gry RPG Wiedźmin. Ostateczna data ustalona została na 26 października 2007.

- Zdajemy sobie sprawę, że takie przesunięcia są zawsze bolesne dla graczy oczekujących premiery. Zdecydowaliśmy się jednak przedłużyć okres pracy nad grą, tak aby ostateczny produkt był możliwie najbardziej dopracowany. Chcieliśmy również jak najszybciej uprzedzić o tym graczy, aby nie zaskakiwać tą wiadomością w ostatniej chwili. Mam nadzieję, że przesunięcie premiery o 6 tygodni będzie akceptowalne dla fanów oczekujących gry i że nasza decyzja spotka się ze zrozumieniem - informuje szef studia CD Projekt RED Adam Kiciński.

Przesunięcie daty premiery skomentował również szef projektu, Jacek Brzeziński. - Ukończyliśmy właśnie kolejną wersję gry, oznaczoną jako "beta candidate nr 4". Osiągnięcie tego etapu prac pozwoliło nam na nowo oszacować czas potrzebny na testy i usuwanie niedociągnięć. Musimy założyć dłuższy od pierwotnie planowanego czas na finalne dopracowywanie gry. Jednak jest również dobra strona tej wiadomości. Otóż testy najnowszej wersji gry pozwoliły nam precyzyjnie określić czas rozgrywki. Jest on dłuższy niż nasze wstępne szacunki - mówi.

Przejście tylko głównej linii fabularnej zajmuje 50 godzin. Gdy pełne przejście gry z ukończeniem znaczniej części questów pobocznych zajmuje już aż 90 godzin. To oznacza, że jednemu testerowi przejście 90 godzin gry zajęło by 15 dni grania po 6 godzin non-stop dziennie. Pomijając weekendy to trzy tygodnie.

- Zdajemy sobie sprawę, że obecnie najnowsze trendy mówią raczej o tworzeniu gier coraz krótszych. Jednak dla nas ważniejsze było nawiązanie do dawnych, wielkich, epickich gier RPG, w których świat można są było poznawać przez całe tygodnie. Najważniejszym elementem wgrze Wiedźmin jest opowiadana historia, wcielenie się w rolę zabójcy potworów Geralta i zagłębienie się w wykreowanym świecie. Uznaliśmy, że aby naprawdę poczuć głębię wykreowanego świata potrzebna jest również dłuższa opowieść, w której oprócz zwrotów akcji i niespodziewanych wydarzeń mamy szansę poznać wiele drobniejszych niuansów związanych ze światem i postaciami go zamieszkującymi - mówi chief designer Michał Madej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska