MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Progów nie będzie

Tomasz Hucał
Mimo otwarcia obwodnicy ruch na ul. Jana Pawła II wciąż jest spory. Nikt też nie patrzy którędy przechodzą piesi, żeby dostosować do nich pasy.
Mimo otwarcia obwodnicy ruch na ul. Jana Pawła II wciąż jest spory. Nikt też nie patrzy którędy przechodzą piesi, żeby dostosować do nich pasy. fot. Aleksander Majdański
Po wymianie kilkunastu pism jest szansa na to, że na ulicy Jana Pawła II zrobi się znów nieco spokojniej.

Nie będzie tu jednak spowalniaczy, a jedynie znaki pokażą inny dojazd do danego miejsca.

Przypomnijmy, że od lat mieszkańcy ul. Jana Pawła II walczą z uciążliwym ruchem. Wydawało się, że temat rozwiąże miejska obwodnica. Jednak nie.

- Było już nieźle. Ruch skierowano na obwodnicę, aż tu nagle znów przez naszą ulicę pędzą auta, które się kierują na Iłową. Wcześniej znaki wysyłały je na obwodnicę teraz już nie - mówi mieszkający przy ul. Jana Pawła II Robert Walczak.

- Na dodatek samochody po naszej ulicy grzeją jak szalone, raz stanęła tu policja i od razu wszyscy hamowali - opowiada mieszkaniec.

Jak przy czarnym punkcie

Po naszym ostatnim tekście o niebezpieczeństwach na tej ulicy wicedyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich Grzegorz Szulc obiecał zająć się sprawą. - Jak już mówiłem progów zwalniających tu nie zamontujemy, bo to niezgodne z prawem. Ale mamy inne rozwiązanie. Przed istniejącymi przejściami dla pieszych nakleimy cienkie paski, które normalnie znajdują się przed czarnymi punktami. Może to wpłynie na wyobraźnię kierowców - wyjaśnia G. Szulc.

Nie będzie natomiast nowego przejścia dla pieszych w połowie ulicy. Przypomnijmy, że tu znajduje się naturalna "przeprawa" przez szosę, ale jakoś pasów nikt tutaj nie zaplanował. - Wiosną pomyślimy jeszcze nad zamontowaniem barierki z łańcuchów wzdłuż całej drogi -dodaje wicedyrektor ZDW.

Jak się zgodzą

Więcej dobrych informacji jest w sprawie nieszczęsnego oznakowania. - To chyba naturalne, że jeżeli powstaje obwodnica, to po to, żeby wyprowadzić ruch z miasta, a nie z powrotem go tu wprowadzić - mówi R. Walczak.

Okazuje się, że dopóki Jana Pawła II była własnością miasta, tranzyt na Iłową mógł odbywać się obwodnicą. Teraz zgodnie z wytycznymi idzie drogą wojewódzką, czyli przez centrum. Ale po pismach mieszkańców Żagania pojawiła się szansa na rozwiązanie problemu.

- Możliwe jest, że na pierwszym rondzie na obwodnicy od strony Szprotawy przerobimy drogowskaz, który będzie pokazywał dojazd do Iłowej przez ulicę Żelazną - informuje zastępca dyrektora zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Zdzisław Kuciak. - Tu jednak konieczna jest zgoda właścicieli ulic, którymi przebiegnie ten tranzyt, czyli miasta i powiatu.

Całość będzie jednak najprawdopodobniej dotyczyła jedynie aut osobowych, a ciężarowe nadal pojadą ulicą Jana Pawła II.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska