MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Południowa obwodnica Zielonej Góry. Po kilku miesiącach wrócił ruch do miasta przez Wilkanowo. Co dalej z budową?

Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Wideo
od 16 lat
Południowa obwodnica Zielonej Góry ma dwa główne cele. Ma zwiększyć dostępność transportową Zielonej Góry, a także odciążyć miasto od nadmiernego ruchu drogowego. Nowe rondo koło Wilkanowa zostało oddane do użytku kierowców. Co z resztą inwestycji?

Na drogach powiatu zielonogórskiego. Budowa południowej obwodnicy Zielonej Góry

Nie tylko ze Świdnicy, ale i Nowogrodu Bobrzańskiego, Żar i Żagania jadą codziennie do Zielonej Góry kierowcy do pracy. Tymczasem od kwietnia tego roku dojazd do miasta był utrudniony z powodu budowy ronda w okolicy Wilkanowa i Świdnicy. Do tego doszły jeszcze prace na innych odcinkach dróg na trasie Świdnica - Żagań. Miodnica z uskokami i światłami. Jak dotrzeć z Żagania do Zielonej Góry?

- Rondo koło Wilkanowa wygląda na gotowe od tygodnia, a ciągle stoją tam betonowe słupki - zaalarmował nas Czytelnik, który codziennie dojeżdża do Zielonej Góry z okolic Świdnicy. To był poniedziałek, 5 grudnia.

Szybko okazało się, że rondo miało zostać otwarte w piątek, 9 grudnia. I tak się stało. Ruch wrócił przez Wilkanowo. Tym samym skończył się objazd przez Rondo Piastów Śląskich. A dojazd do miasta od strony zachodniej jest ułatwiony.

- Rondo zostało otwarte dla ruchu dla kierunków Zielona Góra, Wilkanowo, Świdnica. Czwarty wylot prowadzi na obwodnicę, która jest w trakcie realizacji - wyjaśnia Łukasz Mielnik z Biura Prasowego spółki STRABAG.

Rondo pomiędzy Wilkanowem a Świdnicą zostało oddane do użytku dla kierowców. Zobacz więcej zdjęć w galerii >>>

Południowa obwodnica Zielonej Góry. Po kilku miesiącach wróc...

Południowa obwodnica Zielonej Góry. Stan prac

Co z resztą inwestycji? Obwodnica południowa ma przejąć ruch z miasta, Trasy Północnej oraz skomunikować tereny dawnej gminy Zielona Góra z centrum. Nowa trasa ma przejąć, zarówno część ruchu tranzytowego, jak i osobowego.
Ze sprawozdania z realizacji kontraktu za listopad tego roku wynika, że zaawansowanie rzeczowe zbliża się do 93 procent. Nawierzchnie są gotowe w 95 procentach. Zostały do wykonania: oznakowanie poziome i pionowe oraz inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego. A to oznacza, że inwestycja będzie gotowa wcześniej niż zakładano.

- Faktycznie chcemy zakończyć tę inwestycję wcześniej niż wynika to z umownego terminu. Tak znaczne wyprzedzenie pierwotnego harmonogramu było możliwie dzięki sprawnemu procesowi projektowania oraz szybkiemu uzyskaniu decyzji ZRiD dla tego projektu, który realizujemy w formule „projektuj i buduj” - tłumaczy Łukasz Mielnik. - Równie istotna jest też dobra organizacja prowadzonych na budowie prac i koordynacja robót prowadzonych przez zespół STRABAG, a także współdziałanie wszystkich stron zaangażowanych w realizację tej inwestycji.

Wiceprezydent Zielonej Góry Krzysztof Kaliszuk przyznał na antenie Radia Index, że otwarcie obwodnicy jest możliwe w marcu 2023 roku.

Pisaliśmy o południowej obwodnicy Zielonej Góry:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska