MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ośrodek w Gubinie nagrodzony tytułem ,,Przykład dobrej praktyki"

LESZEK KALINOWSKI 0 68 324 88 74 [email protected]
Taniec grecki w wykonaniu Piotrka, Łukasza, Pawła oraz nauczycielek: Magdaleny Augul - Olech i Anny Dyby
Taniec grecki w wykonaniu Piotrka, Łukasza, Pawła oraz nauczycielek: Magdaleny Augul - Olech i Anny Dyby fot. Stefan Pilaczyński
Mieli stworzyć 10 programów komputerowych, a mają ich 34 i powstaną nowe. A wszystko dzięki kontaktom z nauczycielami z Niemiec, Francji, Holandii, Portugalii, Łotwy, Grecji i Węgier. Nic dziwnego, że zostali nagrodzeni.

Przez cztery lata spotykali się dwa razy do roku, przez sześć dni, by w międzynarodowej obsadzie układać programy, wymieniać doświadczeniami. Bo przecież każdy mógł przekazać coś nowego, co mogło pomóc w rozwijaniu wielu umiejętności dzieciom specjalnej troski.

- A wszystko zaczęło się od współpracy z holenderską szkołą - wspomina koordynator Gabriela Jans. - To właśnie przedstawiciele tej placówki zaproponowali nam udział w projekcie Sokrates Comenius.

Chodziło o wykorzystanie technik informatycznych w nauczaniu dzieci z niepełnosprawnością umysłową w różnych krajach Europy. Osiem szkół - od małej, prywatnej (30 osób) - do dużej (800 uczniów) - połączyły siły, by stworzyć wspólnie coś nowego.

- Zwiedzaliśmy te placówki, w każdej można było coś podpatrzyć i przenieść pewne rozwiązania na nasz grunt - opowiadają nauczycielki, uczestniczące w projekcie: Jadwiga Polewska, Iwona Konińska, Anna Dyba, Magdalena Augul-Olech, Elżbieta Konopacka i Alina Rojczuk. - W holenderskiej szkole było 140 uczniów i 120 nauczycieli. Ogólnie jednak można powiedzieć, że nie mamy się czego wstydzić. I od nas można się także czegoś nauczyć.

Zaangażowanie w pracę gubińskich pedagogów doceniła Narodowa Agencja Sokratesa Comeniusa przyznając projektowi tytuł ,,Przykład dobrej praktyki". Z sukcesu cieszy się dyrektor placówki Halina Butkiewicz-Łachowska.
- Od naszych holenderskich kolegów nauczyliśmy się, jak obsługiwać te programy. Potem układaliśmy je do potrzebnych nam zajęć. Zgodnie z projektem miało ich powstać 10, a my mamy ich 34. I choć trzy lata minęły, my nadal będziemy je tworzyć - podkreśla G. Jans. - Programy o różnym stopniu trudności np. co zrobić, by wziąć lekarstwa? jak określamy czas? poznajemy Warszawę i Gubin, wykorzystujemy nie tylko w szkole podstawowej.

Nowe pomoce dydaktyczne czy możliwość poznania systemów edukacyjnych krajów to jeszcze nie wszystko.

Udział w projekcie to także korzyści materialne. Na jego realizację przeznaczono 22 tys. euro, więc były też fundusze na zakupy. Ośrodek nabył nowy sprzęt audiowizualny, laptopa, drukarkę, aparat fotograficzny, podręczniki do nauki języków obcych.

Podczas podsumowania projektu młodzież zaprezentowała tańce krajów, uczestniczących w międzynarodowym zadaniu.

- Skończył się projekt, ale to nie koniec wspólnych działań. Mamy już następne plany, ale szczegółów nie będziemy teraz zdradzać - mówią nauczyciele z Ośrodka Szkolno-Wychowawczego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska