Przeczytaj też: 54 mln złotych kary za zmowę cenową na rynku farb i lakierów!
- Promocyjne opakowania przetworów marki Łowicz wprowadzały konsumentów w błąd - stwierdziła prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przykładowo sos do spaghetti przez trzy lata sprzedawany był jedynie w promocyjnym opakowaniu 300g+50g gratis. Po raz ostatni w regularnym opakowaniu pojawił się w sklepach w listopadzie 2006 roku.
Wątpliwości urzędu wzbudziła stosowana przez spółkę praktyka, polegająca na oferowaniu, przez tak długi okres, określonych produktów wyłącznie w promocyjnych opakowaniach.
Przeczytaj też: UOKiK ukarał znany bank
Zdaniem UOKiK takie działania dezinformowały konsumentów – mogli odnieść wrażenie, że kupują większy produkt po atrakcyjniejszej cenie, tymczasem od kilku lat produkty były sprzedawane wyłącznie w promocyjnych opakowaniach. Zgodnie z prawem każdy przedsiębiorca ma obowiązek informować o oferowanych przez siebie produktach w sposób pełny i rzetelny.
Dla wielu konsumentów jednym z czynników, który ma zasadnicze znaczenie przy dokonaniu wyboru konkretnego towaru jest cena. Zdaniem prezes urzędu informacja na opakowaniu o gratisie powodowała, że oferta firmy wydawała się atrakcyjniejsza i mogła skłaniać do decyzji zakupu.
Podczas prowadzonego postępowania spółka zadeklarowała zmianę praktyki. W związku z tym UOKiK odstąpił od wymierzenia kary i nałożył na spółkę Agros Nova obowiązek wycofaniu z rynku kwestionowanych opakowań.
Przeczytaj też: UOKiK: Firma ze Strzelec Krajeńskich zawierała umowy sprzeczne z prawem
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?