MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy volkswagen variant puka do drzwi

Czesław Wachnik
Z zewnątrz nowy golf variant jest bliźniaczo podobny do modelu pięciodrzwiowego. Inny jest jedynie tył, co zresztą jest zrozumiałe. Ale najważniejsze, że auto może się podobać.
Z zewnątrz nowy golf variant jest bliźniaczo podobny do modelu pięciodrzwiowego. Inny jest jedynie tył, co zresztą jest zrozumiałe. Ale najważniejsze, że auto może się podobać. FOT. Volkswagen
Dostępne są już zdjęcia oraz pierwsze dane dotyczące nowego golfa varianta. Samochód w polskich salonach będzie dostępny pod koniec roku.

Po dwu- i czterodrzwiowym golfie oraz golfie plus przyszła pora na czwartą wersję tego modelu. Kombi jest bardzo popularny, szczególnie w segmencie samochodów firmowych. Variant może być też doskonałym autem rodzinnym.

Wyposażenie i silniki

Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży golf variant będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia oraz sześcioma silnikami. Będą to cztery jednostki benzynowe o mocach 80 KM, 102 KM, 122 KM i 160 KM oraz dwie wysokoprężne z turbodoładowaniem i common-rail o mocach 105 KM i 140 KM. Wszystkie one spełniają wymagania nowej normy Euro5.

Nowością w variancie jest TDI o mocy 105 KM z systemem common-rail. Podobnie jak większy, 2-litrowy TDI, także ten o pojemności 1,6 litra wyróżnia się cichą pracą, niską emisją CO2 (119 g/km) oraz niskim zużyciem paliwa (4,5 litra na 100 km). W porównaniu z wcześniej montowanym silnikiem o takiej samej mocy spalanie zostało obniżone o 0,7 litra. A ponadto zastosowanie common rail zamiast pompowtryskiwaczy sprawiło, że silnik jest znacznie cichszy. Co ma wpływ na poprawę komfortu jazdy.

Równie sprawne są silniki benzynowe TSI. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 6,3 litra dla silnika o mocy 122 KM i 6,4 litra dla silnika 160 KM. W połączeniu ze skrzynią DSG spalanie obniża się nawet do 6,0 litrów dla jednostki o mocy 122 KM i 6,1 litra w przypadku wersji 160 KM.

Nadwozie i wnętrze

Z przodu nowego golfa varianta można rozpoznać po stylistyce znanej już z 2- i 4-drzwiowego brata. Zderzak, osłona chłodnicy, nowy kształt maski oraz zmodyfikowane błotniki i reflektory wręcz przeniesiono z modelu pięciodrzwiowego.

Uwagę zwraca duży wlot powietrza. W wersjach comfortline oraz highline w osłonie chłodnicy i dolnym wlocie powietrza umieszczono chromowane listwy.
W tylnej części nadwozia znalazły się bardzo eleganckie światła a zderzak pokryto lakierem w kolorze nadwozia. Wersje TDI i TSI można będzie rozpoznać po końcówkach rur wydechowych, tym razem nie schowanych za zderzakiem. Ponadto dla nowego varianta Volkswagen zaprojektował specjalne, nowe wzory kół.

Wnętrze varianta też jest bliźniaczo podobne do tego w modelu pięciodrzwiowym. Taka sama deska rozdzielcza, zegary, wskaźniki oraz wysoka jakość materiałów. Przejęto też najnowszą generację trójramiennych kierownic, która zadebiutowała w 2008 roku w passacie CC oraz sterowanie klimatyzacji. Jako opcja dostępne są w variancie dwa systemy wspierające kierowcę: Park Assist (automatyczny system ułatwiający parkowanie) i Rear Assist (kamera wsteczna). Poza tym oferta obejmuje panoramiczny rozsuwany dach, cieszący się dużą popularnością wśród nabywców tego modelu.
Nowy golf variant trafi do sprzedaży pod koniec roku. Wtedy też poznamy więcej szczegółów
oraz ceny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska