ZUS wprowadził nowe udogodnienie na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Dzięki niemu można samodzielnie, bez wychodzenia z domu wygenerować elektroniczny dokument z wybranymi danymi z konta. Można w ten sposób utworzyć informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń, wysokości podstawy wymiaru składek lub członkach rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego.
Dokumenty są dobrze zabezpieczone
Dotychczas, jeżeli np. bank albo urząd oczekiwał takiego potwierdzenia, to najpierw trzeba było złożyć wniosek w ZUS. - Teraz wystarczy usiąść wygodnie w fotelu w domu i samodzielnie wygenerować potrzebny druk. Dokument można zapisać w formie PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Co ważne, taka wysyłka jest rzecz jasna odpowiednio zabezpieczona, więc nie dotrze w niepowołane ręce – informuje Agata Muchowska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa lubuskiego.
Weryfikacja on-line w udostępnionej przez ZUS wyszukiwarce
Przedstawiciel instytucji, która otrzyma takie samodzielnie przygotowane potwierdzenie, będzie mógł je zweryfikować on-line w udostępnionej przez ZUS wyszukiwarce. Każdy dokument zawiera dane, które pozwalają na jego jednoznaczną identyfikację: unikatowy numer (znak), datę utworzenia oraz identyfikator ubezpieczonego. Aby potwierdzić autentyczność dokumentu, należy podać te dane, po czym wyświetli się jego zawartość.
TO WARTO WIEDZIEĆ
Zobacz też: Dlaczego emerytury kobiet są niższe od emerytur mężczyzn?
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?