Nie żałujmy wody

    Nie żałujmy wody

    (wak)

    Gazeta Lubuska

    Aktualizacja:

    Gazeta Lubuska

    Niskie temperatury nie są przeszkodą w utrzymaniu samochodu w czystości. Właśnie zimą trzeba dbać o nią szczególnie.
    - Przy myciu bezdotykowym strumień ciepłej wody z szamponem, pod ciśnieniem ponad stu atmosfer bardzo łatwo usuwa wszelki brud. Taki sposób mycia jest

    - Przy myciu bezdotykowym strumień ciepłej wody z szamponem, pod ciśnieniem ponad stu atmosfer bardzo łatwo usuwa wszelki brud. Taki sposób mycia jest najbardziej bezpieczny dla lakieru samochodu - przekonuje Ryszard Kałużyński. ©fot. Mariusz Kapała

    Niskie temperatury nie są przeszkodą w utrzymaniu samochodu w czystości. Właśnie zimą trzeba dbać o nią szczególnie.

    Kierowcy mają do wyboru myjnie ręczne, automatyczne oraz tzw. bezdotykowe. W pierwszej pracownik stacji zmiękcza brud wodą po ciśnieniem, a następnie usuwa go szczotką. Później auto spłukuje czystą wodą, ewentualnie pokrywa woskiem i suszy.

    W myjniach automatycznych wszystko robią potężne szczotki, które obracają się wokół nadwozia samochodu. Coraz częściej możemy wybrać myjnie bezdotykowe, gdzie pracownik lub sami usuwamy brud wodą pod ciśnieniem 100 atmosfer, a następnie nadwozie spłukujemy, woskujemy i suszymy. Chociaż nie zawsze trzeba suszyć, w niektórych zakładach stosowana jest woda zdemineralizowana, która po wysuszeniu nie pozostawia śladów na lakierze.

    - Dzięki temu lakier samochodu nie traci swojego wyglądu przez wiele lat. Automaty są wprawdzie szybkie, ale gdy korzysta się z nich regularnie po dwóch, trzech latach lakier auta jest matowy i porysowany - mówi Ryszard Kałużyński, który w Zielonej Górze prowadzi samoobsługową myjnię bezdotykową.

    Kilka uwag o myciu

    Ceny za mycie auta


  • ręczne - 15-25 zł
  • ręczne z pastowaniem karoserii - od 20 do 50
  • automatyczne - 12-30 zł
  • bezdotykowe - 15-25 zł
  • bezdotykowe samoobsługowe - 1 zł za minutę mycia



  • 1. Lepiej wybierać myjnie ręczne lub bezdotykowe. W automatycznych zwróć uwagę, czy możesz wcześniej zmiękczać brud osadzony na nadwoziu. W przeciwnym razie można porysować lakier zanieczyszczeniami z nadwozia.

    2. Dbaj o to, aby auto po umyciu zostało wysuszone.

    3. Zrezygnujmy z mycia, jeśli nadwozie czy szyby są pokryte warstwą lodu czy twardego śniegu. Chyba, że trafisz do myjni bezdotykowej, w której ciepła woda pod ciśnieniem, stopi i usunie lód i śnieg. Obracające się szczotki myjni niemal na pewno uszkodzą lakier.

    4. Przed myciem, o ile temperatura na zewnątrz jest ujemna, uszczelki drzwi pokryj silikonem lub wazeliną techniczną. Natomiast zamki drzwi i korka wlewu paliwa zaklej plastrem (może być z apteczki) lub wstrzyknij do nich kilka kropli oleju (dobry jest silnikowy) lub preparatu WD40. Jeśli tego nie zrobimy, zamki oraz uszczelki zamarzną.

    5. Mycie kończ woskowaniem, bo dzięki temu zabezpieczysz lakier.

    6. Jeśli do wnętrza auta dostanie się nieco wody, usuń ją szmatą lub dmuchawą. Jeśli masz garaż, po myciu możesz na kilka godzin uchylić w aucie okna. Wtedy para i wilgoć wydostaną się na zewnątrz.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY