Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Marta Derlatka

Redakcja
Archiwum Marty Derlatki
Marta Derlatka Funkcja i firma: dyrektor ds. handlowych, Infar Zielona Góra Od kiedy zajmuję kierownicze stanowisko: od 2009 r. Wielkość zatrudnienia w firmie: 7 osób.

Kluczowe inwestycje w ludzi, technologie: Moją dewizą są przede wszystkim ludzie oraz inwestycja w nich. Zawsze byłam zdania, że firmę tworzą ludzie i tylko efektywna współpraca z nimi daje widoczne efekty. Od początku mojej obecności w firmie został położony nacisk na szkolenia rozwijające umiejętności miękkie oraz twarde. Uważam, iż rozwijanie kompetencji miękkich jest czynnikiem kluczowym w obszarze realizowanych przez Infar wdrożeń z zakresu informatyki. Wobec tego sprawna współpraca poszczególnych pracowników oraz działanie bez zbędnej zwłoki są według mnie fundamentalnym elementem sukcesu każdego realizowanego przez nas projektu.

Innowacje w firmie: Ze względu na młody wiek firmy w chwili mojego zatrudnienia nie posiadała ona zbyt wielu wypracowanych standardów w obszarze komunikacji międzypracowniczej. W związku z tym postanowiłam wprowadzić zmiany w tym zakresie, zwłaszcza, że moje wcześniejsze doświadczenia uzyskane w większych organizacjach dały mi możliwość zapoznania się z dobrymi praktykami w tym obszarze, jak również z ich złymi skutkami, jak np. wydłużenie procesu decyzyjnego. W tak małej organizacji, jaką jest Infar zdecydowałam się na wprowadzenie tylko tego, co najlepsze.

Rozpoczęliśmy od podstawowych spraw, jakimi było dla mnie:

  • Sporządzanie maili/notatek podsumowujących spotkania,
  • Wprowadzenie pełnej komunikacji pomiędzy członkami zespołu (dokumentacja w kopii do przełożonych, zarządu),
  • Organizacja cyklicznych spotkań z załogą w celu wymiany informacji i ułożenia strategii postępowania, podział zadań, podział odpowiedzialności za poszczególne obszary,
  • Rozpoczęcie procesu dbania o markę, w tym publikacje prasowe, ulotki informacyjne z tą samą szatą graficzną, gadżety reklamowe. Ponadto rozpoczęliśmy realizowanie działań Public Relations oraz od niedawna działanie w obszarze CSR (Corporate Social Responsibility, czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu).

Co pomogło mi w karierze: Swoją karierę zawodową rozpoczęłam od najniższego stanowiska, dzięki czemu nauczyłam się robienia wielu rzeczy samodzielnie i od początku do końca. Dzięki takiemu doświadczeniu, dziś mogę służyć radą moim pracownikom, a także wspierać ich w procesie wykonywania zadań lub w przypadku braku zasobów spowodowanych znacznym obciążeniem.

Moje plany na najbliższy rok: To przede wszystkim wzmocnienie rozpoznawalności marki w obszarach Business Intelligence oraz implementacja praktyk z zakresu CSR, co zamierzam uczynić przy wsparciu merytorycznym mojej asystentki.

Najtrudniejsze zadanie, które wykonałam: Najtrudniejszym zadaniem było przekonanie współpracowników do swoich pomysłów, ponieważ one jak zawsze zmieniają przyzwyczajenia, które były obecne w firmie na długo przed moim pojawieniem się w niej. Drugą najtrudniejszą kwestią było wzbudzenie we współpracownikach chęci szkolenia się oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych.

Działalność społeczna, charytatywna: Od kilku lat staram się pomagać podmiotom indywidualnym. Poprzedniego roku skupiłam się na pomocy skierowanej do jednostki terytorialnej z Wielkopolski, która wystosowała do naszej firmy prośbę o wsparcie. Jako, że list, który otrzymałam był wyjątkowo szczery, postanowiłam zareagować i podjąć odpowiednie działania. Początkowo do otrzymanej prośby podeszłam indywidualnie, ale wkrótce okazało się, że współpracownicy zainspirowani moją aktywnością także dołożyli się do tworzonej paczki.
Pomagać staram się przede wszystkim indywidualnie, ponieważ wtedy jest pewna, że moja pomoc trafia do odpowiednich osób, czyli takich, które naprawdę tej pomocy potrzebują. Moją ostatnią pomocą było wsparcie policji poprzez przekazanie materiałów biurowych. Ponadto chętnie angażuję się w akcje na rzecz ochrony środowiska. Kilka miesięcy temu firma przyłączyła się do akcji mającej na celu sadzenie drzew poprzez przekazywanie do recyclingu zużytych tuszy oraz tonerów do drukarek. To są małe, czasami niezauważalne inicjatywy, niemniej uważam, że powinny być podejmowane, gdyż wychodzę z założenia, iż dobre relacje z interesariuszami firmy są jednym z filarów warunkujących dalszy rozwój przedsiębiorstwa.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska