Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Laureaci konkursu Lubuski Lider Biznesu. ICT Poland z Kostrzyna nad Odrą

Beata Bielecka 95 758 07 61 [email protected]
Firma ICT Poland wygrywa z konkurencją stosując supernowoczesne rozwiązania (fot. Archiwum ICT)
Firma ICT Poland wygrywa z konkurencją stosując supernowoczesne rozwiązania (fot. Archiwum ICT)
Firma ICT Poland zajęła 1. miejsce w grupie przedsiębiorstw dużych w drugiej edycji konkursu Lubuski Lider Biznesu.

Chusteczki, serwetki czy papier toaletowy z rudym lisem na opakowaniu, znają już świetnie Włosi. Polubili je już też Niemcy i Polacy. Dzięki temu, że w Kostrzynie powstała potężna fabryka ICT.

- ICT Poland jest córką włoskiej, rodzinnej firmy Industrie Cartarie Tronchetti z Toskanii, która od ponad 30. lat zajmuje się produkcją wyrobów z bibułki higienicznej: papieru toaletowego, ręczników, chusteczek, serwetek i pieluszek jednorazowych - opowiada Michał Wrembel, dyrektor generalny firmy w Polsce. - ICT sprzedaje też innym firmom półprodukt w postaci papieru do przetwarzania.

Dziewięć lat temu Włosi zdecydowali, że wybudują fabrykę poza swoim krajem. Wybór padł na Polskę. Wybrano Kostrzyn, m.in. ze względu na bliskie sąsiedztwo Niemiec, które miały być jednym z głównych odbiorców towarów. Ważne były także ulgi podatkowe oferowane przez Kostrzyńsko-Słubicką Specjalną Strefę Ekonomiczną. Później właściciele otworzyli jeszcze fabrykę w Hiszpanii, kolejną budują we Francji.

- W Niemczech sprzedajemy dziś ok. 70 procent naszej produkcji - mówi dyrektor Wrembel. Papier toaletowy, chusteczki higieniczne czy ręczniki kuchenne z Kostrzyna można znaleźć w sklepach znanych sieci handlowych Aldi, Reve czy Edece. W Polsce w Biedronce, Tesco czy Lidlu. Zdarzało się, że odbiorcą były też sklepy w Anglii, Szwajcarii a nawet w Australii.

ICT sprzedaje też pod własną marką Foxy. - W Polsce wprowadziliśmy ją ponad 5 lat temu - opowiada Wrembel. - Dziś przekroczyliśmy już 5 proc. rynku. Ten rynek jest trudny, bo marki producentów są niestety w odwrocie w stosunku do marek prywatnych sieci handlowych, które zdominowały ponad 90 proc. tego biznesu.

Firma zaczynała od jednej maszyny papierniczej w Polsce. Produkowała wtedy 70 tys. ton wyrobów rocznie. Po dwóch latach wybudowano dodatkową halę. Rozbudowano też część przetwórczą. Z czasem były tam cztery nowe linie. W 2008 roku uruchomiono kolejną maszynę papierniczą, co pozwoliło podwoić produkcję. Dziś jest to 140 tys. ton wyrobów rocznie i 11 linii do przetwórstwa. - Cały czas mieliśmy jeszcze przed oczami automatyczny magazyn na wyroby gotowe - dodaje dyrektor. I ten plan udało się zrealizować. Potężna inwestycja za 80 mln zł właśnie jest na ukończeniu. Pomiędzy magazynem, a częścią produkcyjną zbudowano most, z dwoma taśmociągami w środku, dzięki czemu palety automatycznie trafiają do magazynu. Wewnątrz pracuje 9 maszyn, które na 12 poziomach układają produkty na półki. - To pozwala nam na umieszczenie w tym magazynie prawie 60 tys. palet - mówi Wrembel.

Zdaniem szefa firmy w Kostrzynie, klucz do sukcesu ICT leży w zastosowaniu wysokiej technologii, która zapewnia jakość i olbrzymią efektywność.

Co dalej? - Planujemy drobne inwestycje w przyszłym roku, kolejne linie do produkcji papieru toaletowego i chusteczek, myślimy o trzeciej maszynie papierniczej. To by oznaczało, że moglibyśmy zwiększyć produkcję o kolejne 70 tys. ton. Ciężko znaleźć w Europie zakład, który w jednym miejscu ma tak duży potencjał - przyznaje dyrektor.

Firma zatrudnia blisko 400 osób, ale daje pracę także miejscowym zakładom, które na co dzień sprzątają, dozorują, naprawiają.

  

ZWYCIĘZCY DRUGIEJ EDYCJI KONKURSU LUBUSKI LIDER BIZNESU

Przedsiębiorstwa mikro (do 9 pracowników):

1. Lubuski Fundusz Poręczeń Kredytowych - Zielona Góra

2. Euro Invest - Gorzów Wlkp.

3. Bokaro - Gorzów Wlkp.

Przedsiębiorstwa małe (10 - 49 pracowników):

1. Ziel-Bruk - Zielona Góra, Gorzów Wlkp.

2. Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna - Kostrzyn nad Odrą

    Streamsoft - Zielona Góra

Przedsiębiorstwa średnie (50 - 249 pracowników):

1. Rzeźnictwo Grzegorz Zyguła - Zbąszynek

2. Gotech - Gorzów Wlkp.

3. Zakład wylęgu drobiu Tomasz i Andrzej Sztuder - Dąbie

Przedsiębiorstwa duże (od 250 pracowników):.

1. ICT Poland - Kostrzyn nad Odrą

2. Elektrociepłownia - Zielona Góra

3. Leks - Sulęcin

 

O konkursie

To już druga edycja konkursu Lubuski Lider Biznesu zorganizowanego przez Zachodnią Izbę Przemysłowo-Handlowa i ,,Gazetę Lubuską”, pod patronatem marszałka województwa Marcina Jabłońskiego.

Celem konkursu jest promocja najlepszych firm w naszym regionie.

Firmy były oceniane w czterech kategoriach:

- przedsiębiorstwa mikro (zatrudniające do 9 pracowników)

- przedsiębiorstwa małe (10 - 49 pracowników)

- przedsiębiorstwa średnie (50 - 249 pracowników)

- przedsiębiorstwa duże (od 250 pracowników).

Trzy najlepsze firmy w każdej kategorii nagrodzono statuetkami ,,Lubuskiego Lidera Biznesu” na lata 2010/2011. Wszystkie firmy zakwalifikowane do drugiego etapu konkursu otrzymały certyfikaty. Wyróżnione firmy będą miały prawo przez rok od chwili wręczenia nagród, do wykorzystywania logo Konkursu wraz z tytułem.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska