- Tworzyliśmy z dziećmi drzewo genealogiczne. One bardzo ten warsztat przeżywały - Agnieszka Kowalska-Kucharczyk z Miejskiego Ośrodka Sztuki w Gorzowie Wlkp. przywoływała kolejne przykłady edukacji artystycznej w swoje placówce. Mówiła też o fotomontażach, malowaniu kawą, komponowaniu obrazu nawiązującego do holenderskiej martwej natury...
W ogólnopolskiej konferencji „Sztuka w Szkole. Konieczności. Możliwości. Potrzeby”, trzeciej takiej organizowanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Zachętę - Narodową Galerię Sztuki, bierze udział blisko 100 nauczycieli, artystów i edukatorów.
Cel jest jasny: edukacja artystyczna (sztuki wizualne) jest dziś w szkołach traktowana marginesowo, często w sposób nudny, mało atrakcyjny, schematyczny. Tymczasem sztuka współczesna to obszar, w który można i należy „wciągać” młodych ludzi w pomysłowy sposób. Przykładem niech będzie chociaż międzypokoleniowy „Projekt Ściana” (prezentowany przez Agnieszkę Graczew-Czarkowską z Uniwersytetu Zielonogórskiego), gdzie uczestnicy na ścianie mogli dokończyć zdanie: Sztuka to...
Albo „Projekt Etnopatchworkshop” (przygotowany przez Kalinę Patek i Michała Kiszowarę z Regionalnego Centrum Animacji Kultury w Zielonej Górze), dzięki któremu dzieci zapoznają się z elementami kultury ludowej.
Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego przygotowało nowe przedsięwzięcie - program „Bardzo Młoda Kultura”, którego celem jest budowanie systemowych rozwiązań wzmacniających stymulowanie kreatywności i edukacji kulturowej przez 16 podmiotów wyłonionych w drodze konkursu - po jednym z każdego województwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?