- Nie poddamy się i będziemy walczyć o tę ścieżkę rowerową - powiedziała w środę „GL” sołtys Różanek - Szklarni Zofia Kłos – Gryska.
Mowa o trasie dla cyklistów z Gorzowa do Nierzymia. Przypomnijmy: pod koniec zeszłego roku trwała zbiórka podpisów pod listem do zielonogórskiej dyrekcji dróg. Trzy dni temu pismo - z niemal 3 tys. głosów poparcia - trafiło do GDDKiA. Teraz inicjatorzy zbiórki czekają na odpowiedź. Wstępna już jest: na budowę nie ma pieniędzy.
Co teraz? - Mamy plan na masowy, powolny, rowerowy przejazd jezdnią do Nierzymia. To na pewno zwróci uwagę władz - dodaje pani sołtys.
W czwartek czas na centrum: przyjdź do Jazz Clubu
24 osoby, osiem zgłoszonych pomysłów - tak wyglądało wtorkowe spotkanie dotyczące budżetu obywatelskiego na Piaskach. - Dyskusja była zażarta, ale merytoryczna - podsumowali osiedlowe konsultacje urzędnicy. Teraz zaproszenie kierują do mieszkańców z centrum. Spotkanie będzie w czwartek o 17.00 w Jazz Clubie Pod Filarami. Na wtorek niech szykują się ludzie z os. Staszica (o 17.00 w Klubie u Szefa).
Zakochani pojadą tramwajem za darmo
Miejski Zakład Komunikacji na 15 lutego zapowiada kursy tramwaju zwanego zakochaniem. Zacznie kursy o 12.06 z Wieprzyc. Przejazd nim będzie bezpłatny. Dla niezakochanych też.
Znamy szczegóły remontu ul. Fabrycznej i Towarowej
Remont tych dwóch, wyjątkowo dziurawych dróg to żadna niespodzianka - pisaliśmy o tym już w styczniu, gdy magistrat dostał dotację z rządowego budżetu (z potrzebnych 6,5 mln zł obiecano nam okrągłe 3 mln zł pomocy).
Teraz jednak poznaliśmy wszystkie szczegóły planowanych prac, które odczują tysiące zmotoryzowanych gorzowian.
W sumie przebudowanych zostanie 841 metrów jezdni: 268 m na Towarowej, 497 m na Fabrycznej do tego 76 m wjazdów i wyjazdów w sąsiednie ulice. Będzie to remont kapitalny: wymieniona zostanie cała konstrukcja nawierzchni.
- Na skrzyżowaniu Fabrycznej i Towarowej planujemy budowę ronda o średnicy 30 metrów - czytamy w informatorze, przygotowanym przez wydział inwestycji.
Zmieni się nie tylko ulica. Projekt obejmuje wykonanie chodników, ścieżki rowerowej (dobre wieści: z asfaltu!), a także betonowej zatoki autobusowej. W końcu - dzięki nowej kanalizacji - po ulewach przestanie zalewać odcinek jezdni pod kolejowym wiaduktem.
Remont wymaga też wycięcia 14 drzew. Jednak urzędnicy zapewniają, że w ich miejsce szykowane są nowe nasadzenia. Będzie tutaj także nowe, oszczędne oświetlenie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?