4. Po zapoznaniu się z treścią zadania, oszacuj prawdopodobną odpowiedź. Dzięki temu działaniu wiemy np. w jakich przedziałach liczbowych powinien znajdować się wynik. Egzamin jest sytuacją, w której dużą rolę odgrywa stres. Podczas rozwiązywania zadań, skupiamy się wyłącznie na obliczeniach, zapominając o logicznym myśleniu, przez co pojawiają się tak abstrakcyjne wyniki jak: pół osoby czy ujemny wiek człowieka.
Zobacz też: Egzamin Gimnazjalny Harmonogram 2018
5. Wróć do treści zadania. Wykonując skomplikowane matematyczne obliczenia warto ponownie przeczytać treść zadania i sprawdzić, czy dobrze je zrozumieliśmy. Przeprowadzając obliczenia często działamy schematycznie, a następnie okazuje się, że polecenie było inne niż nam się początkowo wydawało. Dlatego też, dobrą praktyką jest zapisanie odpowiedzi, dzięki czemu sprawdzimy, jakie było pytanie i czy właśnie na nie znaleźliśmy rozwiązanie.
Zobacz też: Egzamin Gimnazjalny Harmonogram 2018
Wszystkim gimnazjalistom życzymy powodzenia na egzaminie.
Zobacz też: Egzamin Gimnazjalny Harmonogram 2018