Oto treść maila naszej Czytelniczki do redakcji:
„Czytam, czytam o nowym sukcesie województwa w promocji sportu i mam coraz więcej pytań. Chodzi mi o wylot Stelmetu na mecz do Nicei i dofinansowanie lotu z kasy województwa 80 tysiącami złotych. Bilet w obie strony to 900 zł dla jednego uczestnika - na jeden dzień (bez kosztów noclegu i wyżywienia). Jestem kibicem, chodzę na mecze, ale na pewno mnie nie stać na ten „wypad”. To wyjazd dla ludzi z prawdziwą kasą i dofinansowany z pieniędzy publicznych. I jeszcze ten fakt jest fetowany przez marszałek i prezesa klubu sportowego. Jego radość rozumiem, ale dlaczego to ma być radość z powodu promocji województwa? Mieliłam w głowie tę wiadomość od wczoraj i kompletnie nie wiem, na czym ma polegać ta promocja poprzez sport w tym akurat przypadku? Jak urząd marszałkowski zamierza zmierzyć efekt tej promocji? Jaki związek ma promocja regionu z prywatnym wyjazdem grupy zamożnych kibiców? Czy mieszkańcy naszego regionu nie mają ważniejszych potrzeb?” – napisała w mailu do naszej redakcji Czytelniczka.
Co sądzicie o dofinansowaniu lotu? Czy podzielacie opinię Czytelniczki? Czekamy na Wasze głosy.Przypomnimy. W poniedziałek (26 lutego) marszałek Elżbieta Anna Polak poinformowała, że urząd marszałkowski zamierza dofinansować lot czarterowy z lotniska w Babimoście do Nicei, którym kibice Stelmetu Enei BC Zielona Góra wraz z koszykarzami polecą na mecz 1/8 ligi mistrzów koszykarze. - Nie ma lepszej promocji niż przez sport. Wielokrotnie przekonaliśmy się o tym wspierając wydarzenia sportowe w regionie - przekonywała w poniedziałek marszałek Elżbieta Anna Polak.
Dzięki 80 tys. zł dotacji z Urzędu Marszałkowskiego mecz na żywo będą mogli zobaczyć kibice.
W samolocie linii Enter Air zmieści się blisko 200 pasażerów. - Zależy nam na tym, aby lubuski port lotniczy się rozwijał oraz był promowany w Polsce i na świecie. Nie ma chyba lepszej możliwości niż ta stworzona przez koszykarskiego mistrza Polski. Lot do Nicei zapisze się w historii lotniska w Babimoście – tłumaczyła marszałek.
Współpraca ze Stelmetem Enea BC to także dodatkowe korzyści. Województwo Lubuskie będzie promowane podczas obydwu meczy Basketball Champions League, które koszykarze z Zielonej Góry rozegrają z AS Monaco Basket. Pierwsze ze spotkań w Zielonej Górze odbędzie się 6 marca. Rewanż zaplanowano tydzień później.
Jak się okazuje lot do Nicei i z powrotem (a także przejazd autokarem na miejsce) to koszt 900 zł. - Dzięki wsparciu samorządu województwa lot ma dobrą cenę. Można to sprawdzić. Ten wyjazd jest czystą promocją naszego regionu. – mówił Janusz Jasiński, prezes Stelmetu.
Zapisy na lot już trwają i będą prowadzone do wyczerpania biletowej puli. Wylot do Nicei zaplanowano na 12 marca o godz. 9.00. Lot potrwa 2 godziny. - Następnego dnia po meczu, zbieramy kibiców do autobusu i wieziemy na lotnisko do Nicei. Start jest przewidziany ok. godziny 1.00 w nocy – mówił Janusz Jasiński.
O komentarz poprosiliśmy urząd marszałkowski. Oto odpowiedź Piotra Tykwińskiego, zastępcy dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze:
Odpowiadając na komentarz czytelnika Gazety Lubuskiej pragnę poinformować, że efekty promocji województwa można mierzyć stopniem osiągnięcia założonego celu w zależności od rodzaju zastosowanych narzędzi marketingowych. W przypadku lotu specjalnego do Nicei zastosowano bardzo skuteczne i z powodzeniem już stosowane narzędzie marketingowe pod nazwą „event marketing”. Jest to działanie, które wykorzystuje jakieś wydarzenie cieszące się dużą popularnością i zainteresowaniem mediów, do promocji innego produktu czy usługi. Eventy są też pretekstem do pozyskania uwagi mediów, przez co mogą stanowić alternatywę dla klasycznych, droższych form reklamy. "Event marketing" wiąże się w dużej mierze z emocjami. Koncertom, wyjazdom, pokazom, zawodom itd. – w naturalny sposób towarzyszą emocje, które powodują, że oglądanie zamienia się w przeżywanie. W takich warunkach rośnie szansa, że promowana marka zapadnie odbiorcy w pamięć i utrwali w niej swój określony, pozytywny wizerunek. Tak też się dzieje w tym przypadku. Województwo Lubuskie włączając się w wydarzenie sportowe na skalę europejską za jedyne 80 000 zł, pośrednio „kupuje” medialną kampanię promocyjną wartą znacznie więcej. Takie wydarzenia były już organizowane wcześniej i odbijały się szerokim echem w pismach sportowych i portalach internetowych o zasięgu europejskim. Tym samym uzyskiwano efekt w postaci promocji zarówno samego regionu lubuskiego w całej Europie jak i rozpowszechniano informację o funkcjonującym w Babimoście regionalnym porcie lotniczym. Organizacja ogólnopolskiej lub międzynarodowej kampanii medialnej, która mogłaby przynieść podobne efekty promocyjne, to koszt stanowiący wielokrotność kwoty wydanej na promocję regionu przy okazji wylotu naszej drużyny na mecz do Nicei.
Odnosząc się do ceny biletu lotniczego na czarterowy lot w obie strony do Nicei z Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost, pragnę poinformować, że cena ta nie odbiega znacznie od cen biletów lotniczych w połączeniach regularnych na tej trasie. Trudno odnieść się do pytania na temat potrzeb mieszkańców naszego regionu, ale w mojej opinii dostępność komunikacyjna i mobilność mieszkańców jest jedną z ważniejszych potrzeb nowoczesnego społeczeństwa. Promowanie i rozwijanie regionalnego portu lotniczego o zasięgu globalnym, właśnie zaspokajaniu tej potrzeby służy.
Przypomnijmy, że Stelmet Enea BC przebojem wdarł się do fazy play-off Top Basketball Champions League, gdzie w pierwszym pojedynku zmierzy się z AS Monako. To zespół ze ścisłej czołówki jednej z najlepszych lig narodowych w Europie, francuskiej LNB.
Polecamy również:
Zobacz też: Poseł Jerzy Materna wygwizdany podczas meczu Stelmetu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?