MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Całe miasto czeka na most

Dariusz Brożek
Dariusz Brożek
Na obu przyczółkach zamontowano już przęsła.
Na obu przyczółkach zamontowano już przęsła. Dariusz Brożek
Nowy most na Warcie ma być przysłowiowym tlenem dla lokalnej gospodarki, dlatego inwestycja budzi ogromne zainteresowanie mieszkańców.

Od sierpnia ub.r. Stefan Kisiel prawie codziennie przychodzi na bulwar nad Wartą. Nie łowi jednak ryb, ani nie podziwia panoramy miasta od strony rzeki. Przygląda się budowie nowego mostu. - Jestem pod wrażeniem tempa prac - mówi.

Inwestycja budzi w mieście wielkie zainteresowanie, gdyż most ma być przysłowiowym oknem na świat dla skwierzyńskich firm. Mieszkańcy czekali na nią wiele lat. Byli tak zdesperowani, że przed kilkoma laty - nie mogąc się doczekać decyzji władz województwa o rozpoczęciu budowy - postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i kilka razy blokowali pobliskie drogi.

- Stary most już się sypał. Wpierw ograniczono jego nośność, a potem wprowadzono tam, ruch wahadłowy - mówi nam jeden z Czytelników.

Budową interesuje się także Kazimierz Musialski, który często przyjeżdża tam na swoim rowerze. - To już czwarty most w tym miejscu. Pamiętam jeszcze drewniany z początku lat pięćdziesiątych, kiedy byłem małym chłopcem - opowiada.

O budowie nowego mostu pisaliśmy już kilka razy w naszym tygodniku. Przypominamy, że jeszcze przed rozebraniem starego pracownicy firmy Berger Bau postawili obok solidny most tymczasowy, z którego mogą korzystać także wyładowane ciężarówki. Potem wybudowali filary i na przyczółkach z obu stron rzeki postawili już metalowe filary. - Oficjalny termin zakończenia prac wyznaczono dopiero na początek lipca 2017 roku. Tymczasem główna konstrukcja jest już prawie gotowa i wszystko wskazuje, że może zostanie otwarty znacznie wcześniej - mówi nam jeden z mieszkańców.

Czy jest szansa, że budowa zakończy się wcześniej, niż planowano? Zapytaliśmy o to inwestora, czyli Zarząd Dróg Wojewódzkich. Jego wicedyrektor Grzegorz Szulc zaznacza, że harmonogram prac zakłada ich finansowanie przez trzy lata - od 2015 do 2017 r. Ich ewentualne wcześniejsze zakończenie jest możliwe, ale pod warunkiem, że władzom województwa uda się już w tym roku wygospodarować pieniądze i m.in. zmienią wieloletnią prognozę finansową woj. lubuskiego.

Nowy most w Skwierzynie będzie miał 124 m. długości. Ma kosztować 16 mln. Aż 85 proc. tej kwoty to unijna dotacja, natomiast 15 proc. - czyli 2 mln. 400 tys. zł - wyłoży Lubuski Urząd Marszałkowski.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska