O potrzebie budowy mostu na Odrze w Pomorsku mówi się w Lubuskiem od wielu lat. Bo i mieszkańcy są zależni od kaprysów rzeki. Promy kursujące na trasie Wysokie w gminie Czerwieńsk - Pomorsko w gminie Sulechów uzależnione są od pogody i poziomu wody w Odrze. Gdy pojawiają się trudności, to bardzo utrudnia codzienny dojazd do pracy.
Rozwiązaniem ma być właśnie nowy most w Pomorsku. Dzięki inwestycji w tym miejscu nie trzeba będzie przedostawać się przez Odrę promem. Przeprawa może też wpłynąć na rozwój gospodarczy regionu. Według wstępnych planów całkowita wartość inwestycji (a więc budowa nie tylko samej przeprawy, ale i dróg dojazdowych) ma wynieść niecałe 90 mln zł.
Są trzy warianty przebiegu inwestycji w Pomorsku. Zarząd Dróg Wojewódzkich organizuje konsultacje społeczne
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze zaprasza chętnych do udziału w konsultacjach społecznych. Związane są one z opracowaniem koncepcji wstępnej-wariantowej, która dotyczy nie tylko budowy mostu, ale i nowego przebiegu drogi wojewódzkiej numer 281 w Pomorsku. Z materiałami (w dobie pandemii wiele rzeczy odbywa się online) można zapoznać się drogą internetową.
Termin składania uwag i wniosków upływa dokładnie 17 maja 2021 roku.
Wideo: przepiękna przystań nad Odrą:
Masz jakieś uwagi i wnioski do inwestycji? Możesz skierować je drogą elektroniczną lub pisemnie na adres: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze, al. Niepodległości 32, 65-042 Zielona Góra.
Most w Pomorsku. Ważna inwestycja dla gmin w Lubuskiem
Wielokrotnie na łamach "GL" włodarze gmin, których bezpośrednio dotyczy budowa mostu w Pomorsku, podkreślali, jak ważna to inwestycja. By prace przebiegały sprawnie, udało się zawrzeć porozumienie nie tylko pomiędzy gminą Czerwieńsk, Sulechów, miastem Zielona Góra, ale i województwem lubuskim. Bo i wiele samorządów jest zainteresowanych tym remontem. Dla gmin to łatwiejszy dojazd, dla zielonogórzan szybsze przedostanie się na tereny znajdujące się na północ od centrum miasta (dzięki przyszłej Obwodnicy Zachodniej).
Obecnie istnieją trzy warianty rozwiązań budowy tras i mostu w tym rejonie. Jak informuje w materiałach do konsultacji ZDW: Trasa wariantu A przechodzi po terenie niezabudowanym i ciągnie się od Drogi Wojewódzkiej nr 279 (na północy Zielonej Góry), aż do Drogi Wojewódzkiej 278 (przechodzącej przez Pomorsko). Ten wariant ma preferować inwestor i zainteresowane samorządy.
Wariant B znajduje się w miejscu istniejącego promu, a C to opcja najbardziej wysunięta na wschód. Remont to nie tylko budowa mostu, nowych tras, ronda, ale i takiej infrastruktury jak oświetlenie czy odwodnienie.
Źródło: ZDW w Zielonej Górze.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?