MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa mostu kolejowego w Kostrzynie trwa, ale inwestycja będzie opóźniona. To będzie potężna konstrukcja!

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik
Most kolejowy nad Odrą powstaje z opóźnieniem, a inwestycja będzie kosztowała więcej, niż pierwotnie zakładano.
Most kolejowy nad Odrą powstaje z opóźnieniem, a inwestycja będzie kosztowała więcej, niż pierwotnie zakładano. Jakub Pikulik
Wiadomo, że planowany pierwotnie termin zakończenia budowy mostu kolejowego na Odrze w Kostrzynie jest nierealny. Możliwe, że prace uda się zakończyć wraz z końcem tego roku. Budowa posuwa się do przodu, a widok nowej przeprawy robi ogromne wrażenie.

Ta gigantyczna inwestycja miała kosztować 65 mln euro i zakończyć się wraz z końcem 2022 r. Wiadomo, że podobnie jak na innych placach budów, tak w tym przypadku z planów nic nie wyszło. Koszty poszły w górę, a termin realizacji znacząco się wydłużył. Cierpią pasażerowie, którzy aby podróżować między Polską a Niemcami muszą korzystać z komunikacji zastępczej.

Most budowany na brzegu Odry

Przypomnijmy, że nowy most kolejowy buduje strona niemiecka. Dobre wiadomości są takie, że inwestycja nie utknęła w martwym punkcie. Wolniej, niż pierwotnie zakładano, ale jednak posuwa się do przodu. Największe wrażenie robi gigantyczna konstrukcja głównego przęsła mostu, która powstaje na niemieckim brzegu Odry. Gigantyczne przęsło, gdy zostanie ukończone, będzie nasuwane nad rzekę i łączone z filarem po drugiej stronie nurtu. Most powstaje z wykorzystaniem najnowszych technologii. Niemcy chwalą się nawet, że będzie to pierwsza tak skonstruowana przeprawa na świecie. W czym tkwi jej unikatowość? Wykonywana jest z wykorzystaniem najnowszych technologii. To most łukowy, którego konstrukcja będzie w dużej mierze wisiała na specjalnych linach. Zostaną one wykonane z włókiem węglowych. Włókna węglowe mają zmniejszyć masę konstrukcji, oraz sprawić, że będzie bardziej smukła i przyjazna środowisku.

Powstają nowe filary i konstrukcja po polskiej stronie

Gigantyczne, widoczne z daleka przęsło mostu to nie jedyna konstrukcja, która robi wrażenie. Równolegle prowadzone są prace po polskiej stronie Odry. Wybudowano tu przyczółek nowego mostu i konstrukcję wchodzącą na brzeg Odry w stronę Niemiec. Powstają nowe filary, dowożone są tony betonu. Filar musi zostać ukończony, aby nasuwane od strony Niemiec główne przęsło mostu miało solidne podparcie. Polskie spółki remontują też fragment linii między dworcem kolejowym a Odrą. Modernizowane jest torowisko, poniemiecki ceglany wiadukt i most na Warcie. Również po polskiej stronie mamy do czynienia z opóźnieniami.

Zobacz również:

Obejrzyj wideo: Gazeta Lubuska. 2-miesięczny chłopiec tracił oddech

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska