- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów. Po rozwiązaniu testu klienci otrzymają bony na zakupy w sieci Biedronka.
- Właściciel sklepów Biedronka musi rozdać 500 tysięcy bonów o łącznej wartości 7,5 mln zł.
- UOKiK zarządził akcję rozdawania bonów po tym, jak stwierdził nieprawidłowości w informowaniu klientów o promocjach oraz w rozpatrywaniu reklamacji.
Wideo: Biedronka dostała ponad 723 miliony zł kary od UOKiK
źródło: UOKiK (materiał z grudnia 2020)
Akcje promocyjne Biedronki ruszały bez publikacji regulaminu
Postępowanie przeciwko Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sklepów Biedronka zostało wszczęte w marcu 2020 roku. Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów dotyczące akcji promocyjnych. Zdarzały się sytuacje, w których to przedsiębiorca informował w reklamach i materiałach promocyjnych, że szczegóły akcji można poznać, wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – zdarzało się, że nawet w ostatnim dniu akcji.
Biedronka rozpatrywała reklamacje po terminie
Zastrzeżenia wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji. Odpowiedź na reklamację złożoną w związku z promocją powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni. Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia.
- Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych – poiformował Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Bony dla klientów Biedronki
Klienci będą mogli rozwiązać test na temat praw konsumentów i wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka przygotuje 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł. Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.
O terminie rozpoczęcia akcji poinformuje właściciel sieci Biedronka.
Czytaj także: Tyle zarabiają w sklepach Biedronka i Lidl. Pracownicy dostali niedawno podwyżki
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?