Wykład skierowany był do studentów i doktorantów kierunków studiów: zarządzanie i polityka społeczna. Cieszył się dużym zainteresowaniem. A po wykadzie pojawiły się opinie, że polityka regionu kształtowana jest w sposób przewidywalny i profesjonalny.
Wśród słuchaczy byli też Lubuszanie. Student z Żagania zapytał marszałek Elżbietę Polak, dlaczego Lubuskie buduje tożsamość tylko w oparciu o tradycje winiarskie, a nie cały potencjał turystyczny regionu. Podkreślił, że województwo jest młode i że nie ma swoich korzeni. Marszałek przyznała rację, że region lubuski jest młody - ma dopiero 15 lat, ale że jego celem jest zintegrowanie i budowa marki. Nie tylko w oparciu o tradycje winiarskie. Marszałek wymieniła kampanie promocyjne, które od lat prowadzi samorząd województwa: promocja festiwali filmowych, a także muzycznych - Muzyka w raju, Przystanek Woodstock.
Pytania dotyczyły też współpracy regionów, czy łatwo jest ją nawiązać. Marszałek opowiedziała o wspólnych działaniach Lubuskiego i Dolnego Śląska w sprawie modernizacji linii kolejowych - Berlinki (Żary-Żagań-Wrocław) i linii nr 12 (Drezno-Żary-Żagań-Szprotawa-Głogów).
Studenci pytali też o plany na przyszłość, co można zrobić lepiej. Marszałek Polak przyznała, że region lubuski nie ma programu skierowanego do młodych. I że jest to zadanie na nową perspektywę - sprostać wyzwaniom demograficznym starzejącego się społeczeństwa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?