Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła kampania społeczna "Wyloguj się do życia… a robi się to tak!" z Robertem Lewandowskim

(kr)
Akcję wsparli znani raperzy, a także Robert Lewndowski
Akcję wsparli znani raperzy, a także Robert Lewndowski mat. organizatorów
Wystartowała ogólnopolska kampania społeczna "Wyloguj się do życia… a robi się to tak!" poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i internetu wśród młodzieży.

Projekt realizowany przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych - FIRST jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą "Wyloguj się do życia", która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym (prawie 40 proc. młodzieży w wieku gimnazjalnym czuje się sobą bardziej będąc on-line niż w bezpośrednich kontaktach z ludźmi; źródło: EU Kids Online 2011).

Zadaniem startującej w tym roku kampanii jest pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, przy jednoczesnym zachęceniu młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym oraz łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do "wylogowania się" autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież, jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji - czyli przede wszystkim sport i muzyka.

Wśród wielu gatunków muzyki hip-hop trafia do największej liczby młodych ludzi. Potwierdziła to pierwsza edycja kampanii, w której obecność znanego rapera Sokoła (honorowego ambasadora) pozwoliła dotrzeć do ogromnej grupy osób (ponad 1 mln odsłon na Youtube, 7,5 tys. szkół).

Także i tym razem do projektu zaproszeni zostali raperzy, w kampanii wezmą udział między innymi Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7). Sport reprezentować będą międzynarodowe gwiazdy piłki nożnej: Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski, którzy podobnie jak wszyscy muzycy, zgodzili się zostać honorowymi ambasadorami kampanii.
Każdy z ambasadorów (pierwszej i drugiej edycji), choć na co dzień, jak większość z nas korzysta z dobrodziejstw Internetu, znajduje w swoim życiu czas na spotkania z przyjaciółmi i realizację własnych pasji: muzyki, sportu. Kampania ma zachęcić do łączenia tych "dwóch światów" w mądry sposób, co pozwala uchronić się przed uzależnieniem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska