Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Impuls 31WE - pierwszy pociąg z napędem elektrycznym w lubuskim taborze (zdjęcia)

(wak, paw)
Impuls 31WE na dworcu w Zielonej Górze.
Impuls 31WE na dworcu w Zielonej Górze. Paweł Kozłowski
Impuls 31WE to na razie pierwszy taki skład. Na tory wyjedzie już 4 listopada. Drugi taki pociąg pojawi się w styczniu 2015 roku.
Marszałek lubuska Elżbieta Polak z przedszkolakami, które miały okazję przejechać się Impulsem.

Impuls - pierwszy pociąg z napędem elektrycznym w lubuskim taborze

W piątek 31 października na dworcu PKP w Zielonej Górze pokazano najnowszy nabytek województwa lubuskiego. To elektryczny zestaw trakcyjny Impuls 31WE, który kosztował 21,4 mln zł. Jednak 70 proc. tej sumy to pieniądze z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Producentem pociągu jest spółka Nevag z Nowego Sącza.

Jak powiedziała marszałek Elżbieta Polak, to pierwszy tego typu pociąg w lubuskim taborze, który wyjedzie na trasę już 4 listopada. Będzie kursował między Zieloną Górą i Poznaniem. Z Zielonej Góry Impuls 31WE wyruszy po godz. 14. Z kolei z Poznania do Zielonej Góry - o godz. 16.36.

Ale od 14 grudnia, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy, Impuls będzie kursował między Nowa Solą i Poznaniem i z powrotem (a więc również przez Zieloną Górę i Zbąszynek). Dodatkowo liczba połączeń zwiększy się z dwóch do czterech.

Drugi identyczny Impuls trafi do województwa w styczniu 2015 roku. Nowe pociągi mają 208 miejsc siedzących plus około 100 stojących. Mogą jeździć z prędkością do 160 km na godz. Są bardzo nowoczesne, wyposażone w klimatyzację, internet, gniazda do ładowania komórek, windy dla niepełnosprawnych a w każdym wagonie jest monitor telewizyjny.

Impuls 31WE - jak będzie się nim podróżować?

Impuls 31WE to jeden z najnowocześniejszych składów w Polsce. Wewnątrz jest cicho, jest klimatyzacja, pasażerowie będą mogli skorzystać z internetu WiFi i gniazdek elektrycznych, a niska podłoga pozwala wsiąść osobom o ograniczonej zdolności ruchowej.

W składzie zastosowano nowoczesne oświetlenie LED, są dwie toalety (jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych i z przewijakiem dla niemowląt), są specjalne miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich oraz będzie można przewieźć rower. Impuls 31WE jest także ekonomiczny, cechuje się niskim zużyciem energii (podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej). Wewnątrz na ekranach są wyświetlane informacje dla pasażerów.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska