Z powodu znacznych uszkodzeń jednostki podczas sztormu na Oceanie Indyjskim, został zmuszony do naprawy systemu sterowania w Port Elisabeth w RPA. Później, mimo licznych przeciwności, kontynuował samotny rejs, by po 312 dniach żeglugi powrócić do portu w Breście we Francji. Wówczas KGHM był tytularnym sponsorem wydarzenia. Obecnie, także udziela wsparcia projektowi Cichocki Globe Conqueror.
Jacht, którym kapitan Cichocki wypłynął z Gdańska 25 lipca, przez blisko rok będzie jego całym światem. Łódź zostanie poddana kilkudniowym testom na wodach Bałtyku. Później popłynie do Brestu na wybrzeże Francji i stamtąd we wrześniu wyruszy w podróż dookoła świata. Delphia 47, wyprodukowana w polskiej stoczni, jest wyposażona w najnowocześniejsze urządzenia nawigacyjne, ratujące życie oraz w zaawansowane systemy komunikacji z lądem, dzięki którym kapitan będzie mógł utrzymywać stały kontakt z zespołem brzegowym, a także z fanami na całym świecie.
Po polskim prestarcie, właściwy start rejsu dookoła świata nastąpi z francuskiego Brestu na początku września. Kapitan popłynie Szlakiem Kliprów, pomiędzy Europą i Dalekim Wschodem, Australią i Nową Zelandią, mijając trzy przylądki: Dobrej Nadziei (Afryka), Leeuwin (Australia) oraz Horn (Ameryka Południowa). Powrót do Brestu planowany jest w kwietniu 2015 roku.
Wszystkie informacje o Przystanku Woodstock 2014:**Przystanek Woodstock 2014 - program, koncerty, goście **
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?