Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wojsko wybuduje most przez Wartę

(dab)
- Tymczasowy most stanie obok starego, który zostanie rozebrany i potem odbudowany na nowo – zapowiada Karolina Dzierżyńska ze skwierzyńskiego magistratu.
- Tymczasowy most stanie obok starego, który zostanie rozebrany i potem odbudowany na nowo – zapowiada Karolina Dzierżyńska ze skwierzyńskiego magistratu. Dariusz Brożek
Podczas budowy nowego mostu drogowego na Warcie w Skwierzynie wojskowi saperzy postawią obok niego zastępczą przeprawę przez rzekę.

Zastępczy most to efekt interwencji marszałek województwa Elżbiety Polak w Dowództwie Generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych, o której informowaliśmy 4 lutego w "Gazecie Lubuskiej". Potem pomoc wojska zadeklarował gen. dyw. Jerzy Michałowski. Jak poinformował nas rzecznik prasowy dowództwa generalnego RSZ ppłk Szczepan Głuszczak, ostateczna decyzja należy do ministra obrony Tomasza Siemoniaka.

Tymczasowy most ma mieć 140 m. długości. Jego konstrukcja ma się opierać na metalowej kratownicy, dwie jezdnie zapewnią płynność ruchu w obu kierunkach. - Stanie koło obecnego mostu drogowego, który będzie w tym czasie przebudowywany. Stary most zostanie zamknięty dla ruchu i rozebrany, ale dzięki saperom kierowcy będą mogli korzystać z tymczasowej przeprawy. Jej przyczółki wybudowane zostaną na gruntach należących do gminy, dlatego nie będzie żadnych problemów z realizacją inwestycji w tym miejscu - zapowiada Karolina Dzierżyńska ze skwierzyńskiego magistratu.

Most drogowy na Warcie ma strategiczne znaczenie dla Skwierzyny i lokalnej gospodarki. Korzystają z niego kierowcy, którzy jadą drogą wojewódzka nr 159 w kierunku Drezdenka. Znajduje się jednak w fatalnym stanie technicznym, w związku z czym jego nośność obniżono do zaledwie 20 ton. Dlatego nie mogą z niego korzystać wyładowane tiry, ani ciężkie pojazdy rolnicze, czy wojskowe. Uderza to w firmy transportowe, gdyż jadąc w kierunku Drezdenka ciężarówki muszą korzystać z objazdów przez Gorzów Wlkp., albo przez Międzychód, co wydłuża im drogę o kilkadziesiąt kilometrów. Czyli tracą czas i pieniądze na paliwo.

- Dlatego od lat czekamy na budowę nowego mostu - postuluje właściciel jednej z miejscowych firm spedycyjnych.

Pod koniec ub.r. mieszkańcy dwukrotnie organizowali pikiety, które miały wróci uwagę władz na stan mostu i pilną potrzebę remontu. Sprawę poruszono na posiedzeniu sejmiku woj. lubuskiego. Zarząd Dróg Wojewódzkich ma już projekt. W tym roku ruszą procedury związane z wyłonieniem wykonawcy. Budowa nowego mostu ma się rozpocząć w 2015 r. i potrwa dwa lata. Koszt inwestycji oszacowano na 22,5 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska