Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drugi most na Obrze najważniejszą inwestycją dla Międzyrzecza. Tak twierdzą internauci

(dab)
Zdaniem uczestników naszej ostatniej sondy internetowej, najważniejszą inwestycją w Międzyrzeczu powinna być budowa drugiego mostu drogowego na Obrze.
Zdaniem uczestników naszej ostatniej sondy internetowej, najważniejszą inwestycją w Międzyrzeczu powinna być budowa drugiego mostu drogowego na Obrze. Dariusz Brożek
Zdaniem uczestników naszej ostatniej sondy internetowej, najważniejszą inwestycją w Międzyrzeczu powinna być budowa drugiego mostu drogowego na Obrze. Głosowało na nią ponad 55 proc. spośród 616 internautów.

- Jaka inwestycja jest najbardziej potrzebna w Międzyrzeczu - to pytanie sondy, którą przez blisko cztery tygodnie prowadziliśmy w naszym portalu w zakładce powiatu międzyrzeckiego. Czytelnicy mieli do wyboru osiem odpowiedzi, oddali łącznie 616 głosów. Aż 55,7 proc. z nich wybrało drugi most drogowy na Obrze. Drugie miejsce z poparciem 12,8 proc. głosujących zajęła budowa drugiej nitki obwodnicy i kolejnego węzła, natomiast na trzeciej pozycji uplasowały się remonty dróg, na które głosowało 8,7 proc. uczestników.

Drugi miast może uchronić Międzyrzecz przed paraliżem komunikacyjnym. Jego zwiastunem są korki i problemy towarzyszące remontom dróg, które prowadzone były w ostatnich latach w Międzyrzeczu. Wraz z mostem powinien powstać objazd, dzięki któremu cześć zmotoryzowanych będzie mogła ominąć centrum.

O potrzebie wybudowania drugiego mostu drogowego na Obrze oraz wschodniego objazdu - łączącego Obrzyce z północnym węzłem obwodnicy i budowaną jeszcze drogą ekspresową nr 3 - od ponad czterech lat mówi wicestarosta Remigiusz Lorenz. Władze miejskie przygotowały już wstępną koncepcję, ale przysłowiową Pietą Achillesową pomysłu jest brak pieniędzy na jego realizację. Chodzi o niebagatelna kwotę wynoszącą około 20 mln zł, której nie ma ani miasto, ani powiat.

- Dlatego od ponad pół roku zabiegam o wpisanie inwestycji do sieci dróg o znaczeniu strategicznym dla regionu. Wtedy będziemy mogli liczyć na pieniądze z Brukseli. Obwodnica ma łączyć drogę wojewódzką numer 137 z ekspresówką, dlatego spełnia te kryterium. Argumentem jest duże natężenie ruchu na tych drogach. To wąskie gardło komunikacyjne nie tylko miasta, ale powiatu i województwa. Nie poradzimy sobie bez dotacji, a unijne programy ruszą najwcześniej za dwa lata - mówił nam w sobotę wicestarosta.

Zobacz też: Pijany kierowca spowodował kolizję i z sześcioma pasażerami uciekał przed policją (wideo)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska