Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szprotawscy radni chcą, aby obwodnica miasta przechodziła przez tereny inwestycyjne

Małgorzata Trzcionkowska 518 135 502 [email protected]
Radni podjęli decyzję o cofnięciu poparcia dla trasy obwodnicy, forsowanej przez burmistrza, jednak najważniejsza będzie opinia oddziaływania drogi na środowisko.
Radni podjęli decyzję o cofnięciu poparcia dla trasy obwodnicy, forsowanej przez burmistrza, jednak najważniejsza będzie opinia oddziaływania drogi na środowisko. Fot. Małgorzata Trzcionkowska
Radni poparli "opozycyjny" przebieg drugiego etapu obwodnicy miasta. Dzięki temu jest szansa, że budowa ruszy w latach 2014-16. Burmistrz Franciszek Sitko stracił poparcie rady, w walce z GDDKiA.

Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad planuje budowę drugiej części szprotawskiej obwodnicy, przez strefę przemysłową w Wiechlicach. To ogranicza liczbę węzłów zjazdowych i prowadzi trasę po za miastem. Na taki przebieg obwodnicy zgodziły się poprzednie władze miasta.

Koncepcja nie podoba się jednak Franciszkowi Sitko, obecnemu burmistrzowi Szprotawy, który chce, aby obwodnica przebiegała przy szpitalu, szkole rolniczej i wychodziła przy cmentarzu komunalnym, czyli w granicach miasta. Walka między burmistrzem, a opozycją trwa od początku kadencji. F. Sitko twierdzi, że trasa podzieli tereny inwestycyjne po jednostce armii radzieckiej na pół i przestaną być atrakcyjne dla inwestorów. Wytyka, że droga zniszczy tereny Natura 2000 i trasy migracyjne chronionych wilków

Stanowisko opozycji jest odmienne: radni podkreślają, że proponowana przez burmistrza trasa odetnie od miasta wieś Henryków oraz osiedle Wiechlice. Pozbawi drogi strefę inwestycyjną. Obwodnicę będzie budować GDDKiA, która twierdzi, że wariant północny, omijający miasto jest bardziej efektywny. Zaś droga przez tereny inwestycyjne podnosi ich atrakcyjność. Trasa ma obwodzić miasto.
W koncepcji proponowanej przez burmistrza to kolejna droga w mieście, połączona z innymi ulicami i umieszczona w terenie zabudowanym. To nie spełnia kryteriów obwodnicy.

Część radnych zarzuca burmistrzowi, że foruje wariant przez miasto, bo przy trasie znajduje się stacja benzynowa jego kolegi. Jednak F. Sitko zdecydowanie zaprzecza tym insynuacjom.

Sprawa wróciła pod obrady po zmianach politycznych. Po odejściu byłego przewodniczącego Jana Chmielewskiego, do prezydium rady wszedł Andrzej Skawiński z opozycji. Na środową sesję wprowadził uchylenie poparcia rady dla "samorządowego" przebiegu obwodnicy. Jego projekt został zaaprobowany przez większość radnych. - Szanuję argumenty jednej i drugiej strony - zaznacza Maciej Boryna. - Jednak najważniejsza będzie ocena wpływu trasy na środowisko, która zostanie opracowana na dniach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska