Odpowiada Marcin Wujaszek, główny specjalista z zielonogórskiej delegatury inspekcji handlowej.
- W powyższej sprawie zasadna jest reklamacja, którą powinno się złożyć w formie pisemnej. Sprzedawca odpowiada przecież przez dwa lata za niezgodność towaru z umową. Taką niezgodnością może być m.in. usterka obuwia, objawiająca się pękaniem skóry. W drodze reklamacji można żądać nieodpłatnej naprawy towaru lub jego wymiany na nowy. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do zgłoszonego żądania reklamacyjnego. Jeśli pomimo prawidłowego wniesienia reklamacji nie uda się dojść do porozumienia ze sprzedawcą, proponuję skorzystać z bezpłatnej procedury mediacji, którą można przeprowadzić w inspekcji handlowej. W drodze mediacji, za pośrednictwem wykwalifikowanego pracownika IH nakłania się strony do polubownego załatwienia sporu, związanego z odrzuconą reklamacją. Bliższe informacje na ten temat można uzyskać pod nr tel. 0 68 322 18 32.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?