Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak odczytać rachunek za telefon domowy

(ika)
Dziś punkt po punkcie tłumaczymy każdą rubrykę rachunku telefonicznego, jaki wystawia nam Telekomunikacja Polska. Warto wiedzieć, co dokładnie oznaczają poszczególne okienka.

Po lewej stronie rachunku znajdują się następujące rubryki:

INFORMACJE
Nr tel. błękitnej linii tp, pod którym możesz skontaktować się z TP telefonicznie oraz adres do przesyłania korespondencji

NUMER EWIDENCYJNY
Nadany przez TP, Twój unikatowy numer Abonenta w systemie rozliczeniowym TP.

ABONAMENT ZA OKRES OD…DO…
Stała opłata miesięczna, za okres, w którym został wystawiony rachunek telefoniczny. Twój pierwszy rachunek zawiera opłatę abonamentową za pierwszy miesiąc korzystania z usług TP (od momentu rozpoczęcia świadczenia usług do ostatniego dnia okresu rozliczeniowego) oraz za następny miesiąc z góry. Każdy kolejny rachunek telefoniczny zawiera abonament płatny
z góry za następny miesiąc.

POŁĄCZENIA
Opłaty za rozmowy lokalne, międzymiastowe i międzynarodowe oraz połączenia do
Internetu, z sieciami komórkowymi, z liniami 0-20…,0-30…,0-40…,0-70… i infoliniami 0-80…

INNE USŁUGI I OPŁATY
Opłaty za inne usługi np. instalacja telefonu.

ODLICZENIA
Wszelkiego rodzaju rabaty i opusty stosowane zgodnie z cennikami TP.

SALDO
Stan rozliczeń pomiędzy Tobą a TP na dany dzień. Saldo równe zeru oznacza, że wzajemne
zobowiązania rozliczane są terminowo. Saldo dodatnie (większe od zera) oznacza Twoją
niedopłatę. Saldo ujemne (mniejsze od zera) oznacza Twoja nadpłatę, kwota nadpłaty
będzie rozliczona w kolejnej fakturze.

TERMIN PŁATNOŚCI
Kwotę podaną na fakturze w polu "Do zapłaty" należy uregulować do dnia określonego w polu "Termin płatności". Za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu środków na rachunek TP.
Za każdy dzień opóźnienia, poczynając od następnego dnia po upływie terminu
płatności naliczane będą odsetki ustawowe oraz rozpoczną się działania windykacyjne.
Płatności powinny być dokonywane na podany na fakturze, indywidualny dla każdego
Abonenta numer rachunku bankowego.

Na stronie prawej mamy:

DO ZAPŁATY
Kwota do zapłacenia, obejmująca sumę wszystkich zobowiązań pieniężnych związanych ze świadczonymi usługami telekomunikacyjnymi, z uwzględnieniem przyznanych rabatów i ewentualnych odszkodowań oraz wystawionych w bieżącym miesiącu faktur korygujących.

SPOSOBY PŁATNOŚCI
TP proponuje Ci kilka sposobów na opłacenie faktury za usługi telekomunikacyjne:
Polecenie zapłaty - płatność dokonywana bezpośrednio z Twojego konta bankowego.
Wystarczy, ze wypełnisz druk zgody na obciążanie rachunku i odeślesz go do TP.
Płatności gotówkowe - w sieciach kas opatrzonych znakiem VIA-Moje Rachunki, Paytel lub Unikasa, w wybranych kioskach i salonach prasowych, sklepach i hipermarketach oraz stacjach benzynowych i wypożyczalniach video.
Poczta lub banki - opłaty w dowolnej placówce poczty lub banku.

RODZAJ POŁĄCZEŃ
Zawiera rozliczenie liczby Twoich połączeń telefonicznych w ruchu automatycznym,
wyrażone w jednostkach taryfikacyjnych lub w sekundach.

DRUK PRZELEWU
Jeśli preferujesz tradycyjny sposób opłaty za faktury korzystaj z gotowego druku przelewu, który otrzymujesz wraz z fakturą. Nie musisz go wypełniać, bo już zrobiliśmy to za Ciebie, wystarczy, że dokonasz na jego podstawie wpłaty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska