Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak szybko i skutecznie złożyć telereklamację

Redakcja
Operator musi pisemnie potwierdzić wpłynięcie skargi. Chyba że odpowie na nią w czasie 14 dni.

Dostałeś zawyżony rachunek za telefon? Nie możesz się do nikogo dodzwonić, chociaż płacisz abonament? Spokojnie, brak takich usług można zareklamować, jak wadliwe buty. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić.

JAK TO ZROBIĆ
Reklamację można złożyć:

  • ustnie do protokołu - osoba przyjmująca musi ją potwierdzić na piśmie;

  • telefonicznie - operator ma obowiązek pisemnego potwierdzenia w czasie 14 dni. Jednocześnie musi podać nazwę, adres i numer telefonu jednostki zajmujące się rozpatrzeniem twojego zgłoszenia, a potem potwierdzić je na piśmie. Pamiętaj jednak, że takie potwierdzenie reklamacji nie jest wymagane, jeśli twój teleoperator udzieli odpowiedzi w terminie 14 dni od momentu jej telefonicznego złożenia.

  • pisemnie - może to być zwykły list albo przesłany pocztą internetową lub też faks. Jeśli wybierasz taką formę złożenia reklamacji, operator również musi potwierdzić ja na piśmie w czasie 14 dni oraz podać ci namiary na rozpatrującego reklamację. Ten obowiązek zanika, jeśli zmieści się z udzieleniem swojej odpowiedzi w tym wyznaczonym terminie.


    KIEDY REKLAMACJA

    Kiedy możesz złożyć reklamację? W przypadku

  • niedotrzymania z winy operatora określonego w umowie terminu rozpoczęcia świadczenia usług;

  • niewykonania lub nienależytego wykonania usługi (internet nie działa);

  • nieprawidłowego obliczenia należności z tytułu świadczenia usługi (zawyżony rachunek).

    CO NAPISAĆ

    Zgodnie z przepisami skarga powinna zawierać:

  • twoje imię i nazwisko, adres zamieszkania;

  • określenie przedmiotu reklamacji i jakiego okresu dotyczy;

  • okoliczności uzasadniających reklamację;

  • numer ewidencyjny (znajdziesz go w umowie lub na rachunku), ew. nadany numer reklamacji (jeśli ponownie zwracasz się w tej samej sprawie);

  • datę zawarcia umowy i określony termin rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej - jeśli reklamacja dotyczy niedotrzymania tego zapisu;

  • wysokość kwoty odszkodowania, jeśli żądasz go od operatora. Podaj też numer swojego konta bankowego lub adres, na jaki mają przyjść pieniądze albo poproś o ich zaliczenie na poczet przyszłych płatności;

  • w przypadku reklamacji pisemnej musisz ją też podpisać

    ILE MASZ CZASU

    Reklamację można wnieść w czasie 12 miesięcy liczonych:

    a) od końca miesiąca, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usług telekomunikacyjnych,

    b) od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana

    c) od dnia doręczenia faktury zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności

    Jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że została uwzględniona. Czyli, że operator musi przyznać tobie rację!

    CO W ODPOWIEDZI

    W odpowiedzi operatora na twoją reklamację powinna się znaleźć:

    1. nazwa jednostki, która ją rozpatruje;

    2, podstawa prawna;

    3, rozstrzygnięcie reklamacji;

    4, określenie wysokości kwoty i terminu wpłaty na twoje konto, jeśli została uznana za zasadną;

    5, pouczenie o wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu: sądowym (dla firm) lub mediacyjnym czy przed polubownym sądem konsumenckim (gdy skargę składał przysłowiowy Kowalski).

    6, podpis upoważnionego pracownika reprezentującego firmę wraz z podaniem jego stanowiska służbowego.

    Jeśli operator nie uznał reklamacji, w odpowiedzi musi być wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne odmowy. Powinieneś ją dostać przesyłką poleconą!


    Katarzyna Borek
    0 68 324 88 37
    [email protected]

  • Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!
    Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska