Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tory dla kibiców

Janczo Todorow
– Czasu jest mało, trzeba naciskać i doprowadzić do odbudowy linii – mówi Paweł Skrzypczyński.
– Czasu jest mało, trzeba naciskać i doprowadzić do odbudowy linii – mówi Paweł Skrzypczyński. fot. Janczo Todorow
Radni chcą modernizacji linii kolejowej w kierunku Niemiec, tylko nie wiadomo której.

W poniedziałek radny powiatowy apelował, by jak najszybciej rozpocząć odbudowę linii kolejowej Żary - Zasieki. Jego zdaniem w 2012 roku tędy pojadą do Wrocławia tysięcy kibiców z całej Europy. Wicestarosta jest za inną trasą.

Radny Paweł Skrzypczyński jest oburzony, bo jego zdaniem wicestarosta Piotr Palcat, jako mieszkaniec Lubska, torpeduje zamierzenia, które są bardziej racjonalne (P. Palcat chce odbudowy tzw. Berlinki, czyli trasy przez Lubsko).

Tysiące fanów w pociągach
Podczas sesji rady powiatu pod koniec maja przedstawiono koncepcję modernizacji linii kolejowej Żary - Tuplice - Zasieki. Zarząd powiatu przygotował w tej sprawie stanowisko, które miało być rozpatrzone i ewentualnie przegłosowane przez radnych. Nie doszło do tego, bo punkt został zdjęty z obrad na wniosek jednego z radnych. - To dlatego, że Palcat broni idei modernizowania drogi przez Lubsko - uważa P. Skrzypczyński. - Sprawa ma być dyskutowana na piątkowej sesji. Obawiam się, że wicestarosta może przekonać radnych do swojego pomysłu. A jest on bez sensu, bo linia do Lubska jest zdewastowana, a dworzec kolejowy w tym mieście zrujnowany. Tymczasem bez bardzo wielkich nakładów można zmodernizować trasę do Zasiek - dodaje radny.

.

W stanowisku przygotowanym przez zarząd powiatu, które miało być skierowane do ministra transportu stwierdza się, że mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 roku spowodują zwiększenie ruchu kolejowego na trasie na Berlin - Lubsko - Żary - Wrocław, co wskazuje na modernizację akurat tej linii. P. Skrzypczyński przygotował podobne stanowisko, w którym argumentuje, że zwiększenie ruchu, jakie spowoduje Euro 2012 nastąpi na linii Berlin - Cottbus - Żary - Wrocław, a dworzec w Żarach będzie pierwszym większym tego typu budynkiem, jaki ujrzą w Polsce tysiące kibiców.

Mocno naciskać

Oba stanowiska mają być przedstawione na najbliższej sesji powiatowej. - Nie jestem oponentem radnego Skrzypczyńskiego - broni się wicestarosta Palcat. - Owszem, moim zdaniem należy odbudować tak zwaną Berlinkę, ale to nie dlatego, że mieszkam w Lubsku. Moim zdaniem, choć bardziej zdewastowana, ta linia jest ważniejsza, bo prowadzi prosto do Berlina. Ale będę zadowolony, nawet jeżeli zostanie zmodernizowana ta druga linia - Żary - Zasieki - dodaje.

Zdaniem radnego Skrzypczyńskiego gra jest warta świeczki, bo dzięki Euro 2012 można przywrócić dawną świetność linii kolejowej do granicy z Niemcami. Dlatego samorządy powinny mocno naciskać we wszystkich instytucjach, od których zależy odbudowa linii.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska