- Uważam, że jest ona potrzebna. Niektórzy nie zdają sobie sprawy, że taka reklama może mieć negatywne konotacje, bo ma korzenie antysemickie. Nie chodzi o to, żeby kogoś prawnie krzywdzić, ale warto zwrócić uwagę na problem - podkreśla i dodaje, że w Niemczech byłoby to nie do pomyślenia.
Właściciel lombardu nie krył zaskoczenia, gdy we wtorek odwiedził go Wiesław Zackiewicz, komendant straży miejskiej, informując, że do burmistrza wpłynęła skarga w tej sprawie. - Ta reklama nie jest manifestacją antysemicką, a wręcz przeciwnie - wyrażeniem szacunku i podziwu dla dobrych żydowskich tradycji kupieckich - tłumaczy nam Robert Wangryn. - Człowiekowi interesu obraz Żyda liczącego pieniądze kojarzy się z powodzeniem w biznesie i nieoczekiwanym przypływem gotówki. Jednocześnie jest symbolem rzetelności i solidności w interesach. Nie jest to na pewno wyobrażenie Żyda jako wyzyskiwacza i oszusta.
Więcej we wtorkowym wydaniu ,,Gazety Lubuskiej".
Zobacz też: Będziemy płacić nowymi banknotami. Zobacz, co się zmieni
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?