Szpital w Gorzowie Wielkopolskim
Zwolnione w ten sposób miejsce stworzy możliwość ustalenia terminu wizyty innemu pacjentowi, dla którego nie było miejsca. Lecznica przypomina, że każdy pacjent ma ustawowy obowiązek niezwłocznego powiadomienia placówki medycznej, o konieczności odwołania lub rezygnacji z wizyty u lekarza.
- Wszystkim nam zależy na łatwym i jak najszybszym dostępie do lekarzy specjalistów. My staramy się spełniać te oczekiwania, ale aby tak się stało, potrzebna jest współpraca na linii pacjent – poradnia – mówi Barbara Kasperska, kierownik ds. funkcjonowania poradni, rejestracji i pracowni szpitalnych w Wielospecjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp.
WIDEO: Gorzów. Szpital wojewódzki komentuje wypisanie 80-letniego pacjenta, który zmarł po wyjściu z lecznicy
Wydłużone oczekiwania na termin u lekarza
- Niestety zdarzają się dni, w których do jednej poradni na zaplanowany termin nie zgłasza się nawet kilkanaście osób. Nie mając wiedzy o rezygnacji, czy konieczności przesunięcia terminu nie możemy tego terminu zaproponować innemu pacjentowi. To niestety powoduje, że na konsultację u niektórych specjalistów czeka się dłużej, niż jest to potrzebne.
Jak odwołać wizytę?
Aby odwołać lub zmienić termin wizyty nie trzeba przychodzić do poradni osobiście. Można to zrobić, nie wychodząc z domu, z każdego miejsca na świecie. Wystarczy napisać mail na adres [email protected]
Jeżeli pacjent nie odwoła wizyty i nie stawi się w wyznaczonym terminie, placówka medyczna ma prawo wykreślenia go z listy oczekujących. Każde niestawienie się pacjenta bez poinformowania jest odnotowywane w systemie szpitalnym.
Prezydent Andrzej Duda obchodzi 52. urodziny
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?