Robotnicy wejdą tym samym na ośmiokilometrowy odcinek – wg nawigacji między 164 km +100 a 172 km + 000).
- Ten odcinek obwodnicy obsługuje ogromny ruch miejski oraz ruch z dróg ekspresowych S5 i S11. Rozbudowa tego odcinka to duże wyzwanie, do którego przygotowaliśmy się jeszcze na etapie planowania inwestycji. Sprawdzianem były dla nas prace prowadzone już między węzłami Poznań Komorniki – Poznań Luboń. Wiemy, z czym się mierzymy i jesteśmy spokojni o efekt. Oby tylko dopisała drogowcom pogoda – mówi Michał Pabich, kierownik projektu z Autostrady Wielkopolskiej.
Sprawdź też:
Od poniedziałku 22 lipca kierowcy jadący jezdnią południową (od strony Świecka w stronę Warszawy) na odcinku Poznań Luboń - Poznań Krzesiny będą kierowani na pas awaryjny. Jednocześnie na jezdni północnej (czyli w kierunku Warszawa – Świecko) dostępne będą trzy pasy ruchu (bez pasa awaryjnego): dwa w kierunku Świecka i jeden w kierunku Warszawy. Autostrada Wielkopolska S.A. podkreśla: kierowcy jadący tym pasem w kierunku stolicy nie będą mieli możliwości zjechania z autostrady na węźle Poznań Krzesiny. Ten pas zalecany będzie dla wszystkich pojazdów – w tym ciężarowych, jadących tranzytem w kierunku Warszawy.
Czytaj też: Autostrada A2: W stronę Świecka już można jechać dwoma pasami na obwodnicy Poznania
- Nadal toczą się prace pomiędzy węzłami Poznań Zachód i Poznań Komorniki – informuje Autostrada Wielkopolska S.A. - Tu kierowcy pojadą tak, jak dotychczas, czyli dwoma pasami zarówno w kierunku Warszawy, jak i w kierunku Świecka jednak bez pasa awaryjnego.
Między węzłami Poznań Komorniki – Poznań Luboń kierowcy pojadą już swobodnie dwoma pasami w obu kierunkach – do Świecka i do Warszawy, a w razie potrzeby będą mogli skorzystać z pasa awaryjnego. Nowy trzeci pas jeszcze nie będzie udostępniony kierowcom.
Zakończenie inwestycji, wraz z całą towarzyszącą jej infrastrukturą planowane jest na czerwiec 2020 – wówczas otwarta już będzie trzypasmowa obwodnica Poznania, o większej przepustowości, przyjmująca ruch z dróg ekspresowych S5 i S11. Obwodnica będzie też bezpieczniejsza, dzięki nowoczesnym barierom energochłonnym, zainstalowanym na długości 85 kilometrów – o 30 kilometrów więcej niż przed rozbudową.
- Szersza obwodnica to także mniej hałasu – informuje Autostrada Wielkopolska. - Ekrany akustyczne, które staną wzdłuż drogi będą miały powierzchnię 28 tys. metrów kwadratowych. Na obwodnicy stanie także 10 nowoczesnych tablic zmiennej treści, które na bieżąco będą informowały kierowców o sytuacji na drodze. Ponadto inwestycja obejmuje zamontowanie 1300 inteligentnych lamp ledowych, których moc oświetlenia będzie różna w zależności od natężenia ruchu na autostradzie. To nowoczesne rozwiązanie z zakresu smart city wpłynie na efektywniejsze i oszczędne zarządzenie oświetleniem.
ZOBACZ TEŻ:
Jesteś świadkiem wypadku? Zobacz, jak udzielić pierwszej pomocy:
Sprawdź też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?